Röportajlar

Arşiv Odası #15 – Drawn and Quartered Röportajı

Arşiv Odasında Eski Röportajlarımızı Tekrar Gündeme Getirmeye Karar Verdik. İşte 2021 yılında İngilizce olarak yaptığımız Drawn and Quartered röportajı sizlerle.

Drawn and Quartered, Moribund Records ve diğer birkaç plak şirketinden birkaç albüm yayınladıkları için bazı eski tarz death metal meraklılarının hatırlayabileceği bir isim olabilir. Grubun “Congregation Pestilence” adlı yepyeni bir albüm çıkarmasıyla birlikte bu röportaj için gitarist Kelly Kuciemba ile iletişime geçtim!

Peki bugünlerde nasılsın? Plague Bearer olarak başladığınızda 2021’de hala underground müzik yapıyor olacağını hayal etmiş miydin?

KSK- Selamlar! Bu efsanevi zine ile ilişkilendirilmekten onur duyuyorum! Hala müzik yapacağımı düşünmüştüm ama hala underground olacağını düşünmemiştim. Birçok yönden, başladığım zamandan çok daha fazla kabul görüyor, ama evet müziğim hala çok yeraltı. Bugünlerdeki halim ise gerçekten harika. Yeni DRAWN AND QUARTERED albümümüz çıkıyor, müzikle ilgili fikirlerin ne olduğunu öğrenmek her zaman ilginçtir. Üçüncü bir single yayınlandı, ancak henüz kimsenin duymadığı bazı harika şarkılar var.

Peki sen nerede büyüdün ve nerede yetiştin?

KSK-Batı Seattle’da yaşıyorum ve çoğunlukla Federal Way Washington, ABD’de şu anda yaşadığım yerden yaklaşık 20 dakika uzaklıkta büyüdüm. Ülkenin her yerinde ve başka birçok yerde de bulundum. Burası yaşamak için iyi bir bölge, taşınmak istemiyorum, gruplarımla düzenli olarak prova yapabilmeyi seviyorum.

Müziğe karşı erken yaşlarda mı bir sevgin vardı yoksa daha sonra mı başladı?

KSK-Erken, çocukluğumun bir parçasıydı, ailem büyükannemin custom ‘bebek’ Steinway’inde piyano çalıyordu. Piyano ve gitar dersleri aldım, gerçekten temel şeyler, gerçekten çok ilerlemedim. Şarkı söylemeyi severdim ve korolarda ve şarkı gruplarında yer alırdım. Ergenlik çağında rock ve metali keşfettim ve kesinlikle gitara yöneldim. İlk olarak birkaç teli eksik ve tamamen akortsuz bir gitarı elime aldığımda, tellere dokunmanın etkileşimini ve çıkardığı tatlı sesi çok sevdiğimi fark ettim, tıpkı RUSH 2112 anı gibi ve gitarı oradan takip ettim. Bu kolay olmadı, annemi bir gitar ve birkaç ders almaya ikna edebildim. Gitar dersleri aldım ve müzik ve daha sonra gitar tamiri için üniversiteye gittim. O gitarı taşıyarak bisiklete bindim. O gitarı yıllar boyunca Seattle’ın her yerine götürüp çaldım ve hala elimde. Büyükannemden hediye olarak bir elektro gitar aldım ve daha sonra efsanevi Peavey Bandit’e terfi ettim, keşke onu saklasaydım! Daha sonra bir işim falan olmuş olmalı ki birkaç yıl sonra kendime başka bir gitar aldım. Gitar çalmakla ilgili bulabildiğim her kitap, dergi ya da videonun peşine düştüm. Rock ve metal şovlarına gittim ve çalanları izledim, dinledim ve gitar parçalarını kopyalamaya çalıştım. Bazı gruplarda vokalist olarak yer alıyordum, çalışım ve ekipmanım gitarist olarak grupta performans gösterecek kadar yüksek değildi. Tam olarak ne tür bir müzik çalmak istediğimi bulmak uzun bir süreçti, farklı tarzlarla uğraştım. Sonunda heavy metal ve şu anda çaldığım türleri seçtim.

Kelly Shane Kuciemba
Kelly Shane Kuciemba

Genel olarak metal müziği nasıl keşfettin ve daha sonra underground müziği nasıl keşfettin?

KSK-Ben heavy metal hayranları için inanılmaz bir dönemde büyüdüm. Metalin evrimini ve şu anda gördüğümüz birçok türün gelişimini yaşadım ve tanık oldum. Gruplarım için yazdığım ve yaratılmasına yardım ettiğim müzik 80’lerin başı-90’ların ortası etkisine dayanıyor, bazı şeylere biraz daha farklı yaklaşabildiğim başka gruplara katkıda bulunuyor ve kayıt yapıyorum. Rock ve metaldene etkilenmem etrafımda büyüyen çocuklar sayesinde oldu. Ailemin dinlediğim 60’lar ve 70’ler rock plakları vardı, onlar yokken onları çalardım, görünüşe göre çocuklar kendi başlarına bir pikabı çalıştıramayacak kadar aptaldı, ama genellikle ailenizin müzik setiyle uğraşmazdınız. Sonunda birkaç plak satın aldım, basit pikaplarım ve kasetçalarlarım oldu. Okulda, parti yapmayı seven ve kız arkadaşları olan bazı çocuklar vardı, bu yüzden bu kesinlikle ilgimi çeken bir şeydi. Havalı olmak ve kızlarla tanışmak istiyorsam, onların bangır bangır çaldığı bu müzik hakkında daha fazla şey bilmem gerektiğini düşündüm ve kısa sürede beni etkilemeye başladı. BLACK SABBATH ve JUDAS PRIEST’in yeni İngiliz Heavy Metal dalgasından esinlendiği ve kıyametin koptuğu bir dönemdi bu. Kısa bir süre içinde, kısa bir an yaşandı. Rock ve Heavy Metal arasında kısa bir geçiş dönemi yaşandı. Sonra Heavy Metal ve Thrash. Bu Speed Metal’di. VENOM, Thrash ve Black Metal’in gelişiminde büyük rol oynadı. Okulumdaki bazı inekler bana DESTRUCTION, TROUBLE, OZ kasetleri verirdi ve arkadaşlarımda METALLICA plağı, sonra SLAYER plağı vardı ve saatlerce dinlemek için onların evine giderdim. DEATH ve POSSESSED’i sevdim, bir baktım ki NAPALM DEATH, CARCASS, MORBID ANGEL, IMMOLATION, INCANTATION, DISMEMBER, ENTOMBED, GRAVE gibi şu anda yaptığım işin sound’unu şekillendiren birçok grup vardı.

Gitarı eline almana ne sebep oldu ve en sevdiğin gitaristler hangileri?

KSK-Arkadaşlarımla oturup plak dinler ve şarkılara hava gitarı ya da davul çalardık. Gitar çalarsam havalı olacağımı ve kızların benden hoşlanacağını düşünürdüm, dürüst olmak gerekirse hiç yardımcı olmadı. Favorilerim Tony Iommi, Eddie Van Halen, Yngwie Malmsteen, Ritchie Blackmore ve daha yüzlercesi. Jimi Hendrix’ten bahsetmek zorundayım. Çalışımda Jimi’nin çok fazla etkisi olduğunu fark ediyorum. Enstrüman konusunda o kadar yetenekli olmadığımın farkındayım, ancak onu seviyorum ve geliştirmek için durmadan çalışıyorum. Oldukça iyi şarkıların yapılmasına yardımcı olabileceğimi düşünüyorum. Bence iyi, ilginç ve akılda kalıcı şarkılar benim gitar yeteneğimden daha önemli. Ben shred’leyemem. Kendimi ifade edebilirim ve sunmak istediğim müzikal resmi çizmek için yeterli renklere sahibim. Tap, dive bomb, bend, tremolo pick, slide yapabilirim ve denediğim duygu ve atmosferi elde etmek için eksiltilmiş ve minör gamları çalabilir ve doğaçlayabilirim. Geçmişte solo bölümlerimi yazdım ve eğer yapabilirsem kaydettiklerimi yeniden yaratmaya çalışacağım. Esas olarak doğaçlama yapmayı seviyorum, bu da isabetli ve isabetsiz olabiliyor. Bu yüzden bazı şeyleri icra edebilmek veya kaydedebilmek için pratik yapacağım. Ancak pratik yapmak sıkıcı, diğer müzisyenlerle çalarken daha iyi sonuçlar alıyorum, sonra gerektiğinde belirli parçalara ince ayar yapıyorum. Günde ortalama en az bir saat çalmaya çalışıyorum.

Plague Bearer projen nasıl başladı? Bu isim altında bir sürü demo ve hatta bazı derlemeler yayınladığını görüyorum. Drawn and Quartered ile aralarında müzikal açıdan büyük bir fark var mı?

KSK-1980’lerin sonu ve 1990’ların başında bir müzisyen olarak yolumu bulmaya çalışıyordum, şarkılar yazıyor, kaydediyor, başkalarıyla işbirliği yapıyor ve prova yapıyordum. Her proje yapmak istediğim şeye biraz daha yaklaşıyordu. Bir grupla biraz ilerleme kaydediyordum ve gerçekten komik bir demo hazırladım. Yaptığım en kötü demo değildi ve biraz grindcore, death metal ve thrash metal çalmaya çalışarak eğlendik. Oldukça hızlı bir şekilde kapandı ve elimde hiçbir şey kalmadı, birkaç şarkı bir araya getirdim ve işbirliği yapacak bazı insanlar buldum ve PLAGUE BEARER grubunu kurdum. Bu gerçekten insanlara bağlı. PLAGUE BEARER’ın gelişiminde pek çok insanın katkısı oldu. Prova yapmak, masrafları ve kaynakları paylaşmak için gelen insanlar. İnsanlarla iyi geçinmek ve güvenebileceğiniz, açılabileceğiniz, kendinizden bir parça paylaşabileceğiniz birkaç kişi bulmak, bu işi uzun vadeli yapmak istiyorsanız çok önemli. PLAGUE BEARER’ın bir parçası olmak isteyen birkaç kişi buldum. Bu başlı başına bir başarıydı. Bazı şarkılarımızı kaydettik, prova yaptık ve bir gösteri gerçekleştirdik. Güvendiğim grup üyelerinden birinin ciddi yasal sorunları vardı ve bu onu yakaladı ve ne olduğunu bana bildirmek için ondan bir kez daha haber aldım. Şaşırtıcı bir şekilde sosyal medya üzerinden yeniden bağlantı kurabildik. O grup dağıldı. Bu bir kontrol anıydı. Çizim tahtasına geri döndüm ve PLAGUE BEARER gerçekten o zaman doğdu. Şimdi geriye dönüp baktığımda, her durumun beni bir sonraki adımları atabileceğim ve bir grup kurabileceğim bu ana daha da yaklaştırdığını görüyorum. Şu anda dünyanın görebildiği PLAGUE BEARER, Seattle’dan birkaç saat uzaklıktaki Portland, Oregon’da VADER, DISMEMBER ve SUFFOCATION’ı izlemeye gitmemle başladı. Şarkı söyleme yeteneğimi hala geliştiriyordum ve o zamanlar aklıma gelen en grindy, blackened, doomy, death metal fikirlerini bir araya getirdim. Bu müzik üzerinde çalışırken favori gruplarımı dinledim, DISMEMBER türü bir parça çalmayı denediğim yerleri ve ardından DECIDE’ın yapacağı bir şeyi duyabiliyorum. INCANTATION’dan etkilenmiş bir parçaya başlayabilir, ardından MORBID ANGEL groove’u denemeye kalkışabilirdim. Her şarkıda daha iyiye giden bir öğrenciydim. Daha önce başkalarıyla işbirliği yaparak bazı şarkı sözleri ve şarkı başlıkları yazmıştım. Dört şarkımla bir konsept oluşturmak istedim. Kütüphaneye gidip vebalar hakkında çalıştım ve demonun adını BUBONIC DEATH koydum. Müziği öğrenmeleri ve demoyu kaydetmeleri için insanları 1993 yılında bir araya getirebildim. Daha fazla prova ve gösteri yapabildim ve daha fazla şarkı yazdım. Her şeyimi ortaya koydum ama çok zordu. Uzun ve yavaş bir yolculuktu. Bir avuçtan daha az davulcu vardı, epeyce kadro denemesi ve durum vardı. Birkaç yıl boyunca müzik yazmak ve grubu istikrara kavuşturmak için gerçekten çok çalıştık, bu süre zarfında 8 yıl boyunca bizimle çalan Matt ile tanıştım. Yeni bir şeye başlamak istiyordu, biz de PLAGUE BEARER ismini ve demoyu bir kenara bıraktık. O zamanlar çok prova yapardık, neredeyse her gün. Yapacak daha iyi bir şeyimiz yoktu. Zamanımızın çoğunu arkadaş olarak takılarak geçiriyorduk, bu yüzden ilk birkaç yıl çok fazla iş yapamadık. Bazen bir grup üyesi zamanında iletişim kurmazdı ve bazılarımız prova odasında olurdu. Şarkılar yazardık ve black metal çalmayı falan denerdik, bazen riffleri not alırdım, biriyle jam yaptığımda bu fikirler üzerinde çalışırdım. Eğer yeterince iyiyse kayıt yapabilirdik. Daha sonra şarkı sözleri yazardım ve demoları kaydetmek için DRAWN AND QUARTERED üyelerini işe alırdım. Bazıları yayınlandı, bazıları yayınlanmadı ama birkaç yıl önce gurur duyduğum bu koleksiyonları yayınlayan ya da yeniden yayınlayan iki CD ve bir kaset yayınını koordine ettim. CD’lerden biri daha çok DEATH METAL, diğeri ise BLACK METAL. Farklı kayıtlarda farklı akortlar denedim. Bir noktada WINDS OF PESTILENCE adında eski THRASH ve BLACK METAL’e ilgi duyan bir grup kurduk. PLAGUE BEARER’ın DEFILED BY SODOMY demosu daha çok bu tarzdaydı, bu yüzden bu kayıtlar PLAGUE BEARER-WINDS OF PESTILENCE olarak derlendi. Bunca yıl sonra grupların yolları müzik tarzlarında kesişti. PLAGUE BEAER biraz daha ‘tepeden’. Müzik tarz olarak her yerde, ama DRAWN AND QUARTERED’dan çok da farklı değil.

Photo Credit: Wicked DD Photography
Photo Credit: Wicked DD Photography

Hangi noktada ismi Drawn and Quartered olarak değiştirmeye karar verdin? Gruptaki diğer elemanlar hala Plague Bearer adı altında müzik yayınlamanı sorun etmiyor muydu?

KSK-İsmi 1995 civarında değiştirdik. Gruptaki diğer elemanlar WINDS OF PESTILENCE üyesi oldukları ya da kayıtların yapımına yardım ettikleri için çok destekleyici oldular. Başka müzisyenlerimiz de oldu, bazıları daha yakın zamanda geri döndü. PLAGUE BEARER’da çalışmamızın nedeni müzik üzerinde çalışmak için tek bir grubun sağlayabileceğinden daha fazla prova ve fırsat istememiz, diğer grup üyelerinin de genellikle başka grupları ve projeleri var. Bir şeyi ne kadar çok yaparsanız, o kadar iyi yaparsınız.

Şimdi grubun merkezi Seattle, WA’da. Bu güzel eyalet ve şehir 1994 yılında Nirvana, Alice in Chains, Soundgarden, Pearl Jam gibi grupların imzalarıyla grunge sahnesinde büyük bir etkiye sahipti. Bu bir yandan çok güzeldi çünkü tabiri caizse tüm glam sahnesini ortadan kaldırmıştı ama diğer yandan metal o zamanlar kötü bir kelime haline gelmişti. O zamanlar buralardaydım ve bir metal grubunda olmak hiç de kolay değildi. Şimdi, o zamanlar bir grupta olmak ve brutal death metal çalmak senin için nasıl bir şeydi?

KSK- Bahsettiğiniz Seattle müzik sahnesi bir medya kurgusuydu. 1988’de albüm çıkarmaya başladılar, ancak NIRVANA 1991’de çıktı ve geri kalanı kısa süre sonra hız kazandı. Bu NIRVANA şarkısıyla başladı. Doğru zamanda doğru şey. İnsanlar makyajlı adamların sevişmesinden, tayt ve kabarık saçlarla parti yapmasından bıkmıştı. O grupları daha önce hiç görmemiştim. ALICE ‘N CHAINS’i CLASH OF THE TITANS turnesinde görmüştüm. Bir arkadaşım beni 1993’te SOUNDGARDEN’a götürdü. SEATTLE’daki son NIRVANA performansını izledim ve bazı PEARL JAM üyeleri de takıldı. Ama bu grupları kulüplerde hiç görmedim. O zamanlar kulüplere pek gitmezdim, böyle üzücü sıkıcı şeyler için değil. SOUNDGARDEN ve biraz ALICE ‘N CHAINS severim. Evet, havalı olma ve bir grupta DEATH METAL çalma planım pek işe yaramadı. O zamanlar buradaki insanlar BLACK METAL ya da PUNK fanatiğiydi.

1996’da 8 şarkılık bir ilk demo yayınladınız. O zamanki tepkiler nasıldı? O zamanlar sizin gibi bir grubun canlı çalabileceği çok yer var mıydı? Demoyu o zamanlar birçok fanzine veya radyo istasyonuna gönderdin mi? Gönderdiysen tepkiler nasıldı?

KSK-Sözde Curt’ün beyninin sıçradığı bir resimle gerçekten kötü sesli bir demo yaptık. Aslında o zaman için oldukça uygun. Bazı kopyalar gönderildi, çoğu zaman tepkiler olumluydu çünkü çoğu DEATH METAL hayranı yeni grupları memnuniyetle karşılıyordu, o zamanlar 1,5 milyon kişi yoktu. Demoyu gönderebildiğim kadar çok kişiye gönderdim ama yeterli değildi.

1998’de 4 şarkılık bir tanıtım kaseti yaptınız. Bu sadece plak şirketleri için miydi yoksa siz de sattınız mı? Büyük plak şirketleri en azından Kurt Cobain intihar edip Soundgarden dağılana kadar her grunge grubunu kapışırken grunge sahnesi hala çok mu büyüktü?

KSK-Tam uzunlukta bir kaydı kendimiz finanse ettik ve plak şirketleri ve gösteriler için bir tanıtım kaseti yayınladık. Onları sattık mı yoksa takas mı ettik hatırlamıyorum.

Ertesi yıl, 1999’da Moribund Records’tan (merhaba Odin-cf) bir albüm yayınladınız, ki bu da Seattle merkezli oldukları için doğal bir uyumdu. Bu 2. tanıtım kaseti ile hedeflediğiniz firma bu muydu?

KSK-Biz 1998’de kendi versiyonumuzu yayınladık, MORIBUND bunu lisansladı ve 1999’da yeniden yayınladı. Daha önce MORIBUND’da dağıtılan kasetlerimiz vardı. İrtibat halindeydik ve ortak arkadaşlarımız vardı. Harika bir ortaklıktı.

Geriye dönüp baktığında, ilk albümünüz “To Kill is Human” hakkındaki düşüncelerin neler? Stüdyoda ne kadar kaldınız ve tüm şarkılar hazır mıydı?

KSK-Bu bir öğrenme deneyimiydi. Albüm yapmak hakkında pek bir şey bilmiyorduk. Bu işe dahil olan hiç kimse daha önce gerçek bir DEATH METAL kaydı yapmamıştı. Şarkıları çok daha hızlı ve yoğun çaldığımız provalarımız var. Albümü yapmak zordu. O şarkıları çok fazla çaldık, çok fazla prova yaptık. Yine de performanslar mükemmel değildi, tek bir çekim için zamanımız vardı, acele ederseniz belki 2. Düzenleme yok. Tıklama izleri hakkında hiçbir şey bilmiyorduk. Bir kayıttan çok canlı bir set gibi. Biraz overdubbing var ama çoğu çok basit. Şarkılarımız hazırdı ama birkaç tanesi oldukça yeniydi, stüdyo için yazılmış sözler ve girişler vardı. Şarkılar uzun yıllar çaldığımız şarkılardı, bu yüzden onları duymayı özlemiyorum. Bence bu grubu kurmanın önemli bir parçası ama PLAGUE BEARER’dan beri kafamda tasarladığım gerçek tarz bir sonraki albümde başladı. Cuma günü mikrofonları ve sesleri ayarlamak için birkaç saatliğine stüdyodaydık, Cumartesi tüm gün kayıt yaptık, muhtemelen 8 ila 10 saat. Ertesi gün de miksledik. Mastering için başka bir tesisteydim ama o zamana kadar yapabileceğimiz pek bir şey yoktu.

Bu albüm için eyalet dışında hiç konser verdiniz mi ve bir sürü canlı gösteri yaptınız mı? Herhangi bir satış rakamı elde ettiyseniz satışlar nasıldı?

KSK-Ülke çapında ve Kuzey Batı’da bir dizi turne yaptık. Birkaç bin adet basıldı. Onları satmak birkaç yılımızı aldı. Birkaç kez yeniden basıldı.

Aradan 3 yıl geçti, 2002’de yeni bir EP “Crusaders of Blasphemy” ile geri döndünüz. Bugünlerde bu EP hakkındaki düşüncelerin?

KSK-Ben dinlemiyorum ama ileriye doğru bir sıçramaydı. Dario davulda devreye girdiğinde oldukça verimli çalışabildik. Bir prova demosu olarak hızlıca bir araya getirdik ve bir sonraki plak sözleşmemizin yapılmasına yardımcı oldu. Birkaç hafta içinde çok hızlı bir şekilde yazıldı ve hemen ardından kaydedildi. Oldukça underground bir albüm.

2003 yılında Moribund Records’tan çıkan “Extermination Revelry” adlı yeni uzunçalarınızla tekrar meşgul oldun. “Show No Mercy” şarkısı bir Slayer cover’ı mı?

KSK-“Show no Mercy” adında bir şarkı yaptık ama bu SLAYER şarkısının cover’ı değildi. Eklememiz için teşvik edilen bir bonus parçaydı.

Odin’i görmeye gitmeniz gerektiğinde, tabiri caizse tam da şehirde olması ne kadar güzeldi?

KSK-Demo kaset günlerinde nispeten yakın bir yerde yaşıyordu ama uzun metraj kayıtlar yapmaya başladığımızda PORT TOWNSHEND’e taşınmıştı. Şimdi PORT ORCHARD’da yaşıyor, her iki yerden de oldukça uzakta. Birkaç ay boyunca MORIBUND Records için çalıştım ve bazı kayıtlarımızın tanıtımında görev aldım. Birçok kez bir paket otun el değiştirdiğine eminim.

2004 yılında “Return of the Black Death” adlı yeni bir uzunçalar ile tekrar iş başındasınız. Bugünlerde bu albüm hakkındaki görüşlerin nelerdir? Satışlar her sürümde daha mı iyi oldu?

KSK- Hepimiz “Return…” ile gurur duyuyoruz. Aynı zamanda PLAGUE BEARER günlerimize ve yeni bir albümle çıkacağımızın ilanına da bir şapka çıkarma niteliğinde. Neredeyse teknik birkaç bölümle birlikte daha hızlı materyallerimizden bazılarına sahip. ‘As Idols Fall’ gibi en sevdiğim şarkılardan bazılarını içeriyor. Albüm satışları devam etmem ve sevdiğim işi yapmam için yeterli oldu.

Her yıl bu kadar çok yeni materyal çıkarken, hiç ara verme ihtiyacı hissettiniz mi yoksa tabiri caizse tam gaz ilerlemek mi istediniz?

KSK- Asla ara vermek istemem, ara vermeler olur. Olursa da benim yüzümden olmaz. Mümkün olduğunca momentumu korumam gerekiyor. Konserler ya da müzik üretimi arasında aylar hatta yıllar oldu. Hiç yan grubum yoktu ve bir daha olacağından da emin değildim. DRAWN AND QUARTERED’ı devam ettirdik, bazı yıllar belki 4 gösteri yaptık. “Feeding Hell’s Furnace” 2012’de yayınlandıktan sonra. Bu grubu tekrar sahneye çıkarmak için yavaş yavaş yolumuza devam ettik. Şimdi pek çok başka grup ve projeyle uğraşıyorum. Şu anda iyi bir ivme yakaladım. Yazın bir kısmını büyük bir kayıt projesine ayırabilirim, şu anda 4 farklı albümü bitirmek üzereyim.

Drawn and Quartered- june 2022
Drawn and Quartered- june 2022

2006 yılında Moribund’dan “Hail Infernal Darkness” adında yeni bir albüm çıktı. Bu albümün satışları nasıldı ve şimdiye kadar ABD genelinde ya da hatta denizaşırı ülkelerde herhangi bir turne yaptınız mı?

KSK-“Hail Infernal Darkness” albümünün satışlarını bilmiyorum. Bu albümün CD olarak yeniden basılmasını gerçekten kullanabiliriz, yaklaşık 3 yıl önce sınırlı sayıda LP’sini yapmıştık, o kaydı çok seviyoruz. Durmaksızın çalışmanın bir sonucuydu ve o sırada 3 ya da daha fazla projede yer alıyordum. Bazı ABD turları yaptık ama 2018’e kadar yurtdışına çıkmadık.

Şimdi 2007’de “Merciless Hammer of Lucifer” adında bir çift CD çıktı. İçinde tam olarak neler var?

KSK- Sanırım ilk 3000 kopya, bir EP ve 2002-2004 yılları arasındaki çeşitli oturumlardan bazı kullanılmamış kayıtları içeren bir bonus disk ile birlikte geldi. Tam uzunluktaki “Merciless Hammer of Lucifer” albümümüz bir turne sırasında uğradığımız COVERED WAGON SALOON’a bir saygı duruşu niteliğinde, hatta yanlış hatırlamıyorsam 1999’da bir hayranımızın bizim için yaptığı ve sadece bir avuç kopyası bulunan bir bootleg canlı gösterimiz bile var. Bu albümü yapmak eğlenceliydi, çok işbirlikçiydi. Miks biraz tuhaf ama albüme karakter katıyor. Bunu desteklemek için 2008 yılında ‘ASSAULT of Evil’ adında bir ABD turnesi yaptık. İki gösteriden bir DVD hazırlandı.

Video yayınları büyük bir olay haline geliyordu ve 2009’da 34 şarkılık bir DVD yayınladınız! Bu kaç gösteriden alındı ve gösterilerden herhangi biri pro-shot mıydı yoksa daha çok farklı gösterilerden elde çekilmiş şeyler miydi?

KSK-Bu turneden bir performansın pro-shot videosu, 3 müzik videosu var ve geri kalanı 1996-2003 yılları arasındaki bootleg materyallerden oluşuyor.

Şu ana kadarki tüm Moribund Yayınlarınız şu ya da bu şekilde hala satışta mı? Eğer değillerse, belki bonus parçalar vs. ile yeniden yayınlandıklarını görmek ister misiniz?

KSK-Plakların ikisi elimizde kalmadı. Onları kesinlikle yeniden basmak istiyoruz, orijinal formlarında olacaklar. Diğerleri hala mevcut. ‘To Kill is Human’ için bir remix yapmak ve bonus parçalar eklemek istiyorum. Bunun ve henüz bu formatta yayınlanmamış birkaç parçanın daha plak formatında yayınlanmasını istiyorum. NAMELESS GRAVE RECORDS ile bir ‘To Kill is Human Tape’ yapıldı.

DVD’den 2 yıl sonra, 2011’de Nuclear Winter Records’tan “Conquerors of Sodom” adında 4 şarkılık bir 7″ çıkardınız. Moribund Records’a ne oldu? Bu noktada onlar iflas etti ve siz de yolunuza devam etmek zorunda mı kaldınız? Nuclear Winter Records ile nasıl bağlantı kurdunuz?

KSK-Masterlarımıza sahip olmak istiyorduk, kayıt bütçelerimiz bir sonraki albümümüzü yapmak için kendi paramızı yatırabileceğimiz düzeydeydi. Müziği ve sanatı finanse ettik ve EP’yi yayınlamak için NUCLEAR WINTER RECORDS ile çalıştık. Albümün akışına uymayan birkaç şarkımız vardı. Bu şarkıları sevdim, bu yüzden onları ilk 7″ plak için kullanmak bir hayalin gerçekleşmesiydi.

2012’de, uzun süre boş durmadığınız için tekrar işinizin başına döndünüz ve Nuclear Winter için “Feeding Hell’s Furnace” adlı ilk tam uzunluğunuzu yaptınız. Bugünlerde bu albüm hakkındaki düşüncelerin neler?

KSK-11 yıllık basçımız gruptan ayrıldıktan sonra, 3 parça olarak yeni bir albüm yazmak için biraz zaman ayırdık. ‘Feeding Hells’ Furnace’ kaydını 2010 yılında tamamladık. Sanat eserlerini bir araya getirmek ve bir çıkış tarihi belirlemek biraz zaman aldı. Bu kaydı ve sanat eserini çok seviyoruz. Hala albümden birkaç şarkıyı sık sık seslendiriyoruz. Her zaman geliştirmek istediğiniz şeyler vardır ama ben bu kayıtla gurur duyuyorum.

Tüm bu albümler boyunca farklı stüdyolarda mı kayıt yaptınız yoksa aynı stüdyoları mı kullandınız? Peki ya prodüktörler? Yoksa her şeyi kendiniz mi yaptınız?

KSK: İlkini Seattle’da bir stüdyoda analog kaset üzerinde yaptık, 1993 PLAGUE BEARER demomuz gibi. Sonra Jesse O’Donnell ile tanıştık ve orada 5 tam uzunlukta kayıt ve bir PLAGUE BEARER EP’si kaydettik. O zamandan beri kendimiz yapıyoruz. Davulları, miks ve mastering’i dışarıya yaptırıyorum. Bugünlerde çoğu insan gitarları, basları ve vokalleri kendisi kaydediyor.

Sonunda 2012’den 2016’ya kadar ara verdiniz. Grup sonunda ara mı verdi yoksa başka şeyler üzerinde mi çalıştınız?

KSK- 2008-2012 yılları arasında çok aktif değildik. On yıllık davulcumuz ayrıldıktan sonra tekrar hızlandık. Davulda arkadaşımız Beau Galloway ile çalışmaya başladık, daha sonra Simon da gitara katıldı. Müzik üzerinde çalıştık, konserler vermeye başladık ve 2015 yılında ‘Proliferation of Disease’ adlı bir kaset yayınladım, daha sonra 10 şarkıya genişletildi ve bir CD sürümü için yeniden düzenlendi. Aslında hiç ara vermedik ama o zamanlar gerçek bir plak şirketimiz yoktu ve kayıt stüdyolarına geri dönmeyi planlamıyorduk. Kaseti kaydedip yayınladım, bir CD ve tişört koordine ettim ve VAULT OF DRIED BONES, END OF MUSIC, KRUCYATOR, VOMIT RECORDS, NAMELESS GRAVE RECORDS ve IRON BONEHEAD RECORDS ile çeşitli projeler yayınlamak için çalıştım. Bundan kısa bir süre sonra biraz müzik yazdım ve bazı eski kullanılmayan şarkıları kurtardım ve bu süre zarfında ‘The One Who Lurks’ adlı başka bir tam uzunlukta albüm yaptım, sanat ve yayın tarihi almak biraz zaman aldı.

Drawn and Quartered promo 2022
Drawn and Quartered promo 2022

Bu noktaya kadar death metal sahnesinin tüm akışlarını gördün; iyi gruplar, bazı harika gruplar ve çok sayıda jenerik grup. 2016’ya kadar death metal sahnesi hakkındaki düşüncelerin nelerdir?

KSK-Birkaç yıldır başka hobilere odaklanıyordum. Sahneye fazla ilgi göstermiyordum. Sonunda, yerel gruplarda bazı yeni insanlarla tanıştım ve bazı turne gruplarıyla bazı gösteriler yaptım ve çaldığımız türde yeraltı DEATH Tarzının yeniden canlandığını görmeye başladım. Tüm bu yeni gruplar bize çok çalışmamız, daha fazla müzik yapmamız ve yurtdışında konserler vermek için seyahat etmemiz için ilham verdi.

2016’da bir tanıtım kaseti yayınladınız. Bu birlikte çalışmak için yeni bir plak şirketi aradığınız anlamına mı geliyor ve bildiğiniz kadarıyla Nuclear Winter’dan çıkan 2 albüm hala satılıyor mu?

KSK-O sıralarda kendi kendime bir kaset yayınladım. NUCLEAR WINTER RECORDS o zamanlar çok aktif değildi, kesinlikle, master’larımıza, müziğimize ve sanat çalışmalarımıza sahip olma şartlarımızla çalışmak için yeni etiketler istedik. NUCLEAR WINTER RECORDS ‘Feeding CD’yi yeniden bastı ve çok yakında LP’yi de yeniden basacak. Yaptığımız EP’nin baskısı tükendi. Bir kaset yayınladık ve 2 bonus parça ekledik, buna bayıldım.

Şimdi 2017’de End of Music’ten “Plague Bearer” adında 200 kopyayla sınırlı bir derleme çıktı. Neden sadece 200 kopya ve bu plak şirketiyle bağlantı kurdunuz mu? Sanırım bu albümün kopyaları çoktan tükendi?

KSK: Plak şirketi bizimle çalışmak istedi, ben de daha DEATH METAL tınılı kayıtlarımızı PLAGUE BEARER olarak derledim ve DRAWN AND QUARTERED-PLAGUE BEARER olarak piyasaya sürdüm. PLAGUE BEARE’in daha BLACK METAL tınılı kayıtlarını PLAGUE BEARER-WINDS OF PESTILENCE olarak yayınladık ve yayınlanmamış 2 kaydı PLAGUE BEARER ve WINDS OF PESTILENCE olarak derledik. END OF MUSIC yeni kurulmakta olan küçük bir plak şirketiydi ve benimle iletişime geçti. Şimdi baskısı tükenmiş olan bu sınırlı sayıdaki kaseti yayınladılar. EL CRANEO NEGRO Records ile canlı bir CD yaptık, END OF MUSIC bunu bir kaset olarak yayınlayacaktı ve ben de DRAWN AND QUARTERED derleme CD’sini koordine edecektim. COVID ve sağlık sorunları nedeniyle bunları yayınlayıp yayınlamayacaklarını bilmiyorum. Bu kaset PLAGUE BEARER-RISE OF THE BUBONIC DEATH adlı bir derleme olarak yeniden yayınlandı ve her iki kaydın başlıkları VOMIT RECORDS’da birleştirildi, her iki versiyonun da baskısı tükendi.

Şimdi 2018’de, şimdiki plak şirketiniz Krucyator Productions ile “The One Who Lurks” adlı 7. tam uzunluğunuzu yayınlamak için bağlantı kurdunuz. Bunca yıl sonra yeni bir materyal bulmak ne kadar zor? Sana hiç eziyet gibi geliyor mu? Bu yeni plak şirketiyle nasıl bağlantı kurdunuz? Bu yeni albüme tepkiler nasıl oldu?

KSK- Albümün bir versiyonunu kendim mikslemiştim. Bir kaset sipariş ettikten sonra KRUCYATOR ile temasa geçtim. Kaydın masteringini benim için ona yaptıracaktım. Sonunda birkaç parça daha ekledik ve tam uzunlukta bir kayıt haline getirdik. Başlangıçta bir split ve EP için iki farklı şarkı setimiz vardı. Şimdi biraz daha prodüksiyondan sonra daha tutarlı bir sound’umuz oldu ve tam uzunlukta yayınlandı. Bu kadar garip bir kayıt olmasına rağmen tepkilerin oldukça harika olduğunu düşünüyoruz. Gerçekten kasvetli ve orta tempolu şeyler var, hızlanıyor ve sonra B yüzünde ‘The One Who Lurks’ hakkında mini bir konsept var. Malzeme bulmak zor değil. Her zaman şarkı yazabilirim. 2017’de bıraktım çünkü bir buçuk albüm yazmıştım. İlk yarısını kullandık ve 2 Temmuz 2021’de KRUCYQTOR PRODUCTIONS’dan çıkan ‘CONGREGATION PESTILENCE’ için bazı demo şarkıları yeniden yaptık. Şu anda özel bir işbirliği / split CD’si yapıyoruz, ardından nihayet 2017’de yazdığım tam uzunluğa geçiyoruz. Bu materyal için çok heyecanlıyız ve materyali yeniden öğrenmeye başlıyoruz.

Bir yıl sonra (2019) “Cráneo Negro Records” etiketi “Mutilated Offerings” adlı bir canlı albüm yayınladı: Live at Asakusa Deathfest” adlı bir canlı albüm yayınladı. Bu gösteri neredeydi? Geriye dönüp baktığınızda bu albümün nasıl çıktığını düşünüyorsun ve hala satışta mı?

KSK-Japonya’daki ASAKUSA Death Fest’teki performansımızda yapılmış bir kayıt vardı. Bunu yaptığımız için mutluyum. Japonya’da kaydedildi. Kaydın MEKSİKA’da yapılmasını koordine ettim ve orada çaldığımızda VOMIT RECORDS tarafından özel sanat eserleri ile yaptırdığım bazı tişörtlerle birlikte aldım. Ortaya iyi bir iş çıkmıştı ama üzerinde biraz çalışmam gerekti. Geriye dönüp baktığımda kapak resmi muhtemelen en iyi seçim değildi. O zaman sunulmuştu ve bu albüm için farklı bir görünüme sahip olma fikri hoşuma gitmişti, hala da hoşuma gidiyor. Belki daha dikkat çekici bir şey yapmalıydım ama yine de oldukça güzel.

Yurtdışına çıkmaktan ve turne yapmaktan bahsettin. Hangi ülkelerde çalmayı başardınız ve ne kadar büyük bir alan vardı ve bu turu kim ayarladı? Geriye dönüp baktığınızda bu ülkelere gidip konserler vermek sizin için nasıldı?

KSK-Ekim 2018’de Portland, Oregon ABD’den PETRIFICATION’daki kardeşlerimizle Japonya turnesinin bir parçasıydık. DEPARTED OFFERINGS BOOKING’den Chris ve Tuesday Turu, Uçak B&B’leri, Trenleri, Otobüsleri koordine ettiler. Ülkede gezinmek için ihtiyaç duyacağınız her türlü bilgiyi sağlayarak inanılmaz bir iş çıkardılar. Herkes inanılmazdı, normalde olduğu gibi kulüplerde birkaç yeraltı şovu yaptık, sonra daha güzel ve daha büyük mekanlar doluydu. Daha küçük mekanlardı ama harika sahneleri ve ekipleri vardı. Harika kayıt mühendisleri ve fotoğrafçılar vardı. Daha önce bahsettiğimiz CD’ye koyduğumuz canlı bir kayıtla sonuçlandı. Pek çok arkadaş edindim, çok verimli bir konaklama geçirdim ve harika vakit geçirdim. Efsanevi kahkahalar attık çünkü bir sabah Simon kahvaltı masasına geldi ve ‘Tostu gerçekten seviyorum’ dedi. Nedense bu açıklamayı inanılmaz komik bulduk. Yemekleri keşfederken çok eğlendik ve her köşe başında bir otomattan sıcak ya da soğuk kahve alabilmeyi çok sevdim. Son gösteri ve kaydın yapıldığı yer ASAKUSA DEATH FEST idi. JAPONYA’da sık sık bu tür festivaller düzenlenir. Bu, çıldıran insanlarla dolu kapalı bir mekandı, inanılmazdı!

2019 yılının Mart ayında, TOTAL DEATH OVER MEXICO’nun bir parçası olmak için Mexico City’ye uçtuk. Dünyanın dört bir yanından gelen gruplarla tanışmak ve arkadaş olmak harikaydı. Bu gezi sırasındaki en büyük deneyimlerden biri, grubu uzun yıllardır takip eden ve bizi görmek için uzaklardan gelen tüm arkadaşlar ve hayranlarla tanışmaktı. VOMIT RECORDS tarafından hazırlanan bir tişört ve EL CRANEO NEGRO Records tarafından hazırlanan Canlı CD’yi koordine edebildim. Onları alıp Festival’de satabildik. Gecenin sonunda iki otobüsü MEXICO CITY sokaklarında otele geri götürmek için yarıştırıyorlardı, bu hayatımda yaşadığım en komik şeydi. Arkadaşlarımızla dolu diğer otobüse bağırıyor ve hakaretler ediyorduk. Öldürülmemiş olmamız bir mucizeydi. İlk başta dehşete kapılıyorsunuz, sonra her şeyin ne kadar saçma olduğunu fark ediyorsunuz ve gülmeden duramıyorsunuz! MEKSİKA ŞEHRİ’nin yaklaşık bir saat kuzeyindeki Teotihuacan Piramitlerini ve geniş yapılarını ziyaret etmek de dahil olmak üzere bazı harika deneyimler yaşadık. O kadar çok şey yaptım ki gitarımı nasıl çalacağımı unuttum. Orada bir gösteri yapmak için bulunduğunuzu hatırlamalı ve biraz pratik yapmalısınız. O kadar çok aktivite yaptık ki kendimi tatilde sandım! Her seferinde inanılmaz bir deneyim yaşıyorsunuz. Ve genellikle hiçbir şey düşündüğünüz gibi olmuyor. Japonya’da kesinlikle dikkat çekiyorsunuz. Ama MEKSİKA’da çok çeşitlilik var. Yanılıyor olabilirim ama en çok kaldığımız bölgede iyi uyum sağladığımı hissettim. Bir grup içinde, muhtemelen oralı olmadığınız belli oluyor. Bunları yapmak için seyahat etmekten gerçekten keyif alıyorum. Seyahat etmekten değil ama gösterileri yapmaktan ve bunları gerçekleştiren tüm harika insanlardan.

2019 yılının Eylül ayında, Almanya’daki NRW FEST için uçtuk. Burası Almanya’nın kuzey bölgesi. Bir kale gördük ve çok ilginçti, hepsi çok büyüleyiciydi. Mekanın ve Otelimizin yakınındaki köylerde dolaşırken harika zaman geçirdik. Harika bir otelimiz vardı, kahvaltı serpme destansı idi. Mekan, tam da bu amaç için kurulmuş bir topluluk mekanı olan efsanevi NRW binası. Dünyanın dört bir yanından birçok arkadaş ve grubu görmek bir başka harika deneyimdi. Tüm festivalin tadını çıkardık, sosis yedik ve süper kafeinli kolalar içtik. Festival için bazı özel tişörtler yaptırdık, bu etkinlikle ilgili bir belgesel için bazı çekimler yaptık. Herkes harikaydı, arkadaşlar ve ortaklar sanatçılar için bol miktarda yiyecek hazırladı. ABD ve KANADA’nın her yerinde çaldık. Bunlar, bunca yıldan sonra Kuzey Amerika Kıtası dışındaki ilk gösterilerimizdi. 2020’de bir ara verdik ve 2021’de pek bir şey yapmayacağız. PLAGUE BEARER 31 Temmuz 2022’de Tacoma Washington ABD’de KVLT MEAD’de sahne alıyor. İşte uluslararası arkadaşlara benzer bir işletme, sadece bir işletmeyi işletmek ve Metal Müzik için bir mekan sağlamak için harika bir iş yapıyor. Büyük olasılıkla bu kadar olacak. DRAGHKAR, PLAGUE BEARER, SERPENT RIDER ve DRAWN AND QUARTERED ile arka arkaya kayıtlar yapıyorum. Şu anda bir işbirliğini/spliti bitirmek üzereyiz, ardından hemen bir sonraki tam uzunluktaki DRAWN AND QUARTERED kaydımızın müziği üzerinde çalışmaya başlayacağız.

Grup için en düşük nokta neydi sence?

KSK-Ne zaman uzun süredir grupta olan üyeler değişse. Matt Cason 2002’de ayrıldı, Greg Reeves 2008’de bir turne sırasında ayrıldı, bu düşük bir noktaydı. Yine de onsuz bitirdik. Dario 2012’de ayrıldı. Birkaç günlüğüne dağılmak ve kayıtlarımızı bitirememek 2015’te Beau Galloway ile başladı.

Yıllar boyunca sahneyi kimlerle paylaştınız ve parçası olduğunuz unutulmaz şovlar hangileriydi?

KSK – Tonlarca yerel ve uluslararası yeraltı grubu da dahil olmak üzere pek çok grup. NAPALM DEATH ve AT THE GATES, OBITUARY, INCANTATION, IMMOLATION, MORBID ANGEL ve NILE, HATE ETERNAL, ANGEL CORPSE ile hatırladığım bazı harika şovlar vardı. 1999’da VILE ve CEPHALIC CARNAGE ile bir turne yapıyorduk. Gittik ve INCANTATION’dan John’un ritim gitarı doldurduğu IMMOLATION’ın da dahil olduğu bizim olmadığımız bir turne tarihini gördük. Ertesi gün turumuza başladık. IMMOLATION’ın boş bir gecesi vardı ve Portland, Oregon’da bizim de çaldığımız ve oldukça özel olan bir şovun başını çekti. O turnede ORIGIN ile birlikte çaldık. Yanlış hatırlamıyorsam MONSTROSITY ile de ARKANSAS’ta bir konser vermiştik.

Şimdi 2021’e geldik ve birkaç soru önce bahsettiğim plak şirketinden “Congregation Pestilence” adlı yeni bir albüm yayınladınız. Bu albümün ortaya çıkışı nasıl oldu? Şarkıların sözlerini ve müziğini yazmak artık ne kadar kolay?

KSK-Söz ve müzik yazmak benim için kolay, sürekli bir şeyler üzerinde çalışıyorum. İşin zor kısmı müziği kaydedebileceğiniz bir duruma getirmek. Prodüksiyon kısmı işin zor kısmı, sanat, mizanpaj, mix, master için çeşitli insanlarla çalışmak. Bu kayıt aslında ‘The One Who Lurks’un konsept kısmı gibi DROP A tuning’de yazdığım bir EP’ydi. Kayda almak o kadar uzun sürdü ki, sürecin sonlarında ‘Proliferation of Disease’ demo şarkılarından bazılarını yeniden yaparak tam uzunlukta bir albüm haline getirmeye karar verdim. Eğer şarkı sözü yazabileceğimi düşünürsem, çeşitli notlar alıyorum ve müziği bir araya getirdiğimde onları çıkarıyorum. Düzenli olarak şarkı sözü yazmıyorum, genellikle bazı konseptler ya da aklıma gelen çok özel fikirler için yazıyorum.

Drawn and Quartered ismini ve grubun logosunu nasıl buldunuz?

KSK-1994’te grubu yeniden başlattık ve 1995’te bazı fikirler etrafında dolaştıktan sonra DRAWN AND QUARTERED adını aldık. Herb fikri ortaya attı ve kullandığımız ilk logoyu çizdi. Yıllar sonra birkaç logo daha yaptırdık ve birini ‘Feeding Hell’s Furnace’ ve ‘Conquerors of Sodom’ EP’lerinde kullanmaya başladık.

Bugünlerde Seattle, WA’da müzik açısından işler nasıl gidiyor? Sonunda yakında canlı konserler verebilmeyi umuyor musunuz? Bir setlist oluşturmak ne kadar zor?

KSK-Seattle ve Kuzeybatı Pasifik’te canlı çalmak için pek çok grup ve fırsat var. Birkaç D&Q konseri yapıyoruz, 2017’de grubu yeniden canlandırdıktan sonra PLAGUE BEARER’ı yerel olarak daha sık çalmak için kullanıyorum.

Peki şimdi tüm materyallerinizin 12 disklik kutulu setini ne zaman göreceğiz ha ha?

KSK-Odin ve MORIBUND bir CD boxset yapacaktı. Bazı dosyalarla ilgili bir sorun çıktı, bu yüzden bunun gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini bilmiyorum. Bir noktada, bu oldukça mümkün.

Şu ana kadar bu yayına tepkiler nasıl oldu?

KSK-İyi eleştiriler alıyoruz. Daha fazla insanın tamamını dinlemesi için heyecanlıyız.

Artık yeraltı tamamen bir döngü haline geldi. Kaset takas günleri, basılı fanzinler, radyo istasyonları (çoğunlukla) geride kaldı ve şimdi webzinlerimiz, Facebook, Bandcamp, Dropbox, vb. var. Bugünlerde grup olarak bu araçları nasıl kullanıyorsunuz?

KSK-Bütün bu platformları kullanıyoruz, çok yardımcı oluyorlar. Bu iletişim platformlarını ve eski yöntem olan insanlarla bir araya gelip prova yapma ve kayıt alma yöntemini kullanarak şu anda 4 ya da 5 grupla çalışabiliyorum.

Grubun daha ne kadar var olacağını düşünüyorsun?

KSK- Durmak gibi bir planımız yok. Herb ve/veya ben devam etmek istediğimiz sürece, insani olarak mümkün olduğu sürece bunu yapacağız. Şu anki kadromuz olmadan devam edeceğimden emin değilim ama büyük olasılıkla devam edebilirim.

Kelly, umarım bu hafıza yolculuğumuzdan keyif almışsınızdır ve herkesin göz atmasını umduğum yeni albümünüz için sizi tebrik ederim. Herhangi bir sosyal medya siteniz var mı ve insanlar yeni albümünüzü nereden alabilirler?

KSK-Sizi duymak çok güzeldi, teşekkürler! KRUCYATOR albümü tüm dünyada mevcut ve öğrenmenin en iyi yolu IRON BONEHEAD’in LP’yi dağıtacağını bilmek.

Bu sohbeti yaptığınız için teşekkürler, son sözleriniz varsa, söz sizindir.

KSK-Bunu okumak için zaman ayıran ya da bilgileri ilginç veya yararlı bulan herkese selamlar ve teşekkürler. HAIL INFERNAL DARKNESS!!!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu