Drawn and Quartered Röportajı
Drawn and Quartered grubunun yeni turne tarihlerini gördüğümde “vay anasını” dedim, özellikle de Philadelphia, Pa’daki bir tarih için. Gitarist Kelly Kuciemba’ya bir dizi soru yönelttim ve uzun ve ayrıntılı cevaplarla tüm grup geçmişini ve daha fazlasını aldım ve bu arada canlı olarak da harikaydılar.
Şimdi başlamadan önce okuduğum bir şeyi açıklığa kavuşturmak istiyorum. Plague Bearer sizin bir tür yan projeniz ve Drawn and Quartered da ana grubunuz mu? Plague Bearer’ın bu yıl bir şeyler yayınladığını ve Drawn and Quartered’dan önce de var olduklarını gördüm. Karışıklığı giderir misin lütfen?
KSK- İlk şovumu 1993 yılında 31 Ocak Superbowl Pazar günü Seattle Washington’daki Lake Union Pub’da yapıyordum. INFESTER da çalıyordu. Dario Derna davulcuydu, bir ara bir proje yapıp yapamayacağını sordum. Kendisi 9 yıl sonra DRAWN AND QUARTERED’a katıldı. Herb Burke’ün yanı sıra yıllar boyunca birlikte çalışacağımız diğer arkadaşlar ve yerel müzisyenler de oradaydı. Bu gösterilerden birkaçını daha sonra DRAWN AND QUARTERED ile PUB’da yaptık. MORIBUND RECORDS’dan Odin ile de bu konserde tanıştım. PLAGUE BEARER çaldı ve birkaç ay Herb’ün grubu BUTCHERY çaldı (benim grubumdan ayrılıp onlara katılan davulcu ile birlikte). Hem Herb’ün grubu hem de benim grubum bu ilk gösterilerden sonra dağılmıştı. DISBELIEF de dahil olmak üzere diğer gruplar tarihimiz için önemliydi. Bu grupta benim bazı gruplarımın yanı sıra BLOOD RITUAL ve GRAVENLOCH’ta yer alacak üyeler vardı.
Birkaç ay sonra DISBELIEF davulcusu Dave Procopio, BUTCHERY üyeleri, vokalde Herb ve basta Danny Hodge ile birlikte PLAGUE BEARER’ın DAVE ile birlikte hazırladığım şarkılardan oluşan bir demo kaydını finanse ettim ve Danny ve Herb’ün gelip kaydı yapmamıza yardım etmelerini sağladım. Tascam 4 Track ile 3 ya da 4 demo yapmıştım ama bu PLAGUE BEARER grubunun gerçek başlangıcıydı. 1993’te 4 şarkılık ‘Bubonic Death’ demosunu kaydettik. Birkaç gösteri yaptık ve yazmaya başladık. Matt Cason 1994 yılında gruba katılana kadar birkaç davulcu ve bas gitaristimiz oldu. Sonunda PLAGUE BEARER adını ve demosunu DRAWN AND QUARTERED olarak geride bıraktık ve sahip olduğumuz fikirleri yeni grup için şarkılara dönüştürdük. İsmi değiştirme kararı alınmadan önce bir süredir prova yapıyor ve yazıyorduk. Bu benim fikrim değildi. Ama bir grupta olmak istiyordum, ben de buna uydum.
DRAWN AND QUARTERED 1996’da çalmaya ve kaydetmeye başladı. 1998’de ‘To Kill is Human’ adını verdiğimiz kendi finanse ettiğimiz bir albüm kaydettik. Bir şarkı dışında, sanırım 2001’de ayrılan Matt ile birlikte çaldığımız tek müzik buydu. Yıllar boyunca provalara sadece Herb ve benim geldiğim zamanlar oldu. Davul setinin üzerinde patlardık ve onunla birlikte çalmak için BLACK METAL gitar riffleri yapardık. Bu fikirlerden bazılarını not almaya başladım. Bir BLACK METAL grubu kurmayı düşündük. Bu rifflerden bazılarını aldım ve bir davulcu ile geliştirmeye başladım. 2000 yılına geldiğimizde Tadd Grinke ile bazı demolar kaydediyordum. Prova yaptık ve 2001 yılında 7 şarkılık bir demo kaydettik. Bu PLAGUE BEARER-‘Defiled By Sodomy’ demosuydu. Bu kayıtta vokalde Herb ve basta DRAWN AND QUARTERED’dan Greg Reeves vardı, bu daha sonra bir Kaset ve CD derlemesinde yayınlandı.
2004 yılında WINDS OF PESTILENCE olarak VENOM ve SLAYER coverlarının yanı sıra bazı BLACK THRASH METAL orijinalleri çalarak prova yapmaya ve canlı çalmaya başladık. Herb bas çalıyor ve şarkı söylüyordu (Greg ayrıldıktan sonra 2008’de bas gitarı devraldı). Greg bu grupta davul çaldı. O sıralarda aynı prova tesisinde FUNERAL AGE adlı bir grupta çalan bir davulcuyla da 4 şarkı geliştiriyordum. Bu proje PLAGUE BEARER’a dönüştü-‘Rise of the Goat’u Autopsy Room’da Herb’ün vokalleri ve Greg’in bas gitarıyla kaydettik. Bu EP, NUCLEAR WINTER RECORDS tarafından EP olarak yayınlandı ve VOMIT RECORDS tarafından ‘Bubonic Death’ demosuyla birlikte CD olarak derlenerek ‘Rise of the Bubonic Death’ adıyla yayınlandı. 2008 yılında WINDS OF PESTILENCE aslında Dario Derna tarafından üretilen bir demo kaydetti. Bu demo, 2018 yılında KRUCYATOR PRODUCTIONS tarafından ‘Defiled by Sodomy’ demosuyla birlikte PLAGUE BEARER-WINDS OF PESTILENCE CD’si için derlendi.
Yıllar boyunca Tadd’ı etrafta görmüştüm ve sürekli ‘Bir ara jam yapalım’ diyorduk. 2017’de provalara başladık ve 1994’ten beri ilk kez canlı çaldık. Herb bas ve vokal çalıyor, Nihilist (Mike Sheldon) ise vokalde. Onu THY INFERNAL, LORD GORE, ABAZAGORATH ve IN MEMORIUM’dan tanıyoruz. WINDS OF PESTILENCE şarkıları da dahil olmak üzere CD derlemelerinden en sevdiğimiz şarkıları seçtik ve bunları canlı çalıyorduk. Birkaç yıl sonra, canlı çaldığımız şarkıları kaydetmeye karar verdik ve ilk albümümüzü bu yılın Mart ayında, 2023’te yayınladık. İlk albüm için 30 yıl! Konserlere çıkıyoruz ve üzerinde çalıştığımız yeni bir albümümüz var.
PLAGUE BEARER Herb ve benim katıldığımız bir grup. DRAWN AND QUARTERED’dan önce başladı. Meşgul olduğum için PLAGUE BEARER’ı zorlamıyorum, ancak gelecekte onunla ve DRAWN AND QUARTERED ile daha fazlasını yapmayı düşünüyoruz.
Kelly nerede doğdun ve nerede büyüdün? Nasıl bir çocuk olarak büyüdün?
KSK-Tacoma, Washington’da doğdum. Hayatımın büyük bir kısmını Puget Sound bölgesinde geçirdim. Seattle’ın biraz güneyinde, Federal Way, WA’da 1979’dan 1987’ye, 6. sınıftan Community College’daki ilk yılıma kadar yaşadım. İyi bir öğrenci ve sporcuydum. Yüzüklerin Efendisi/Hobbit, Dungeons and Dragons, Conan ve Star Wars’u severdim. Korolarda şarkı söyledim ve küçükken büyükannemin Steinway piyanosunda karanlık ve şiddetli senfoniler besteledim.
Müziği ne zaman keşfettiniz ve duyduğunuz ilk müzik tarzları nelerdi?
KSK-Ailem müzik severdi, Beatles’ı severdim ve çaldıkları her şey ilgimi çekerdi. Rock müziğe, çok geçmeden de hard rock ve Heavy Metal’e yönelmeye başladım.
“Heavy metal “i ne zaman duydunuz ve duyduğunuzda bu tarz hakkında ne düşündünüz?
KSK-BLACK SABBATH ve DEEP PURPLE’ı çocukken duymaya başladım. JUDAS PRIEST, IRON MAIDEN, RAINBOW, MOTORHEAD tüm bu şeyler etrafımdaydı ve her albümde daha da ağırlaşıyordu. 1981 yılına geldiğimizde 13 yaşlarında konserlere gidiyordum. Birkaç yıl içinde işler hızla değişiyor, VENOM, METALLICA, EXODUS ve DESTRUCTION’ı keşfediyorum. Ayrıca TROUBLE, METAL CHURCH, DEF LEPPARD, STYX, PINK FLOYD ve her türlü gitar odaklı müziği seviyordum. Bu dönemde müziğin mükemmelleştiğini hissediyordum, bazı açılardan haklıydım. BOSTON, MERCYFUL FATE, KING DIAMOND, SLAYER’ı da seviyordum. Daha sert şeylere yönelmiştim.
Yeraltını ne zaman keşfettiniz? İlk dinlediğiniz gruplar hangileriydi? Sindirmek için birkaç dinlemenin yeterli olduğu ve sonra bağlandığınız bir tarz mıydı? Bugün bile hala o gruplardan herhangi birinin hayranı mısınız?
KSK-VENOM, BATHORY ve DESTRUCTION hayranıydım. Ama Thrash Metal birkaç yıl boyunca videolar, baladlar, rap ile aptallaştı ve Glam/Hair Metal ‘Metal’in son dolarlarını da sağarak onu kapının eşiğinde ölüme terk etti. Tabii ki, insanlar METAL’in bu kaypak, aptal parodisinden bıktılar ve GRUNGE’un ilkel soundlarına geri döndüler.
Bana CARCASS ve CANNIBAL CORPSE’un müziklerini içeren bazı CD’ler hediye edilmişti. İlk başta, ‘Butchered at Birth’teki vokal yaklaşımını anlamıyordum, ama müzik çılgıncaydı. Kısa bir süre sonra daha da arttı ve 80’lerin sonu ve 90’ların başındaki tüm harika Black ve Death Metal’i keşfetmeye başladım. MAYHEM, DARKTHRONE, DISMEMBER, ENTOMBED, SUFFOCATION, MALEVOLENT CREATION, DEICIDE ve MONSTROSITY gibi gruplar beni en çok etkileyen gruplardı ama yaklaşımımı şekillendiren ve benimle konuşan gruplar MORBID ANGEL, IMMOLATION ve INCANTATION oldu. Evet, hala bu grupların hayranıyım, ancak 1994’te etkilendiğim grupların bittiği yer burasıydı.
Gitar çalmak istediğinize ne zaman karar verdiniz? Ders aldınız mı yoksa kendi kendinize mi öğrendiniz? En sevdiğiniz gitaristler kimlerdir?
KSK- Çocukken şarkı söyler ve biraz piyano çalardım. Daha sonra gitar çalmayı çok istediğimi fark ettim ve önce akustik, sonra da elektro gitar aldım. Birkaç ders aldım. Başlamak için kesinlikle yardımcı oluyor. Çoğunlukla kendi kendime kulaktan ve Metal hakkında bulabildiğim herhangi bir yerden öğrendim. Konserleri izlemek de ilk başta çok şey öğretiyor. İnsanlar size bir şeyler, gamlar, kalıplar ve teknikler gösteriyordu. Lisedeyken küçük gruplarda şarkı söyledim. Yıllar içinde gitarla ilgili bazı şeyleri öğrendim. Yeni şeyler öğrenmek için zaman bulmaya çalışıyorum, yapabileceğiniz çok şey var. Ben sadece yaptığımız şeye ekleyebileceğim mantıklı şeyler bulmaya çalışıyorum. Tony Iommi, Dave Murray, Adrian Smith, Yngwie Malmsteen, Ritchie Blackmore, Jimi Hendrix, Tony MacAlpine, David Gilmour, Angus Young gibi isimleri seviyorum. Death ve Black Metal gruplarından büyük ölçüde ödünç aldım.
Harika bir isim olan Drawn and Quartered’ın ismini ve logosunu nasıl buldunuz? Etrafta dolaşan başka isimler var mıydı?
KSK- Şansımıza Herb bunu buldu ve adımız Morbid Corpse falan olmadı. Orijinal logoyu Herb çizdi. Hatırladığım kadarıyla hiçbir ciddi rakip düşünülmemişti. Ben PLAGUE BEARER olarak anılmak istiyordum ama yeni bir grup olarak yeni bir başlangıç yapmamıza karar verildi. Bu muhtemelen en iyisiydi.
Yeraltı dünyasında zaten tecrübeli olduğunuza göre, 1996’da kendi adınızı taşıyan demonuz çıktığında, onu gönderebileceğiniz tüm fanzinlere, üniversite radyolarına, yerel plak dükkanlarına vs. gönderdiniz mi? Diğer insanların dağıtması için postalarınıza ilanlar koydunuz mu, lanet olsun o günleri özledim?
KSK- Çok sayıda demo gönderdim, elden ele dolaştırdım ve konserlerde sattım. Sorun sound’un çok iyi olmamasıydı, kapak oldukça kötüydü. Çok iyi değildi, bize yardımcı olmadı. İyi bir miksaj yardımcı olabilirdi, daha iyi bir prodüksiyon. Denedim ama paramız olmadığı için düzgün bir şekilde yapmak için çok az zamanımız ya da fırsatımız vardı. Kaliteli bir demoya yatırım yapmak iyi bir fikir olabilirdi. Birkaç yıl sonra bunu yaptık. Bunlar harika zamanlardı ama ben kişisel olarak hayatta kalmaya ve bir grup kurmak için zaman ve enerji bulmaya çalışıyordum. Biraz daha iyi bir karışım elde ettim ama kaset yaptığımızı sanmıyorum. Sadece kaset takası yaptım.
1998’de “To Kill Is Human” adlı bir uzun metrajlı albüm yayınladınız. Bunu kendiniz mi yayınladınız? “Boş ver, hadi bir uzunçalar çıkaralım ve konserlerde, posta siparişi yoluyla ve mağazalarda satalım” mı dediniz? Tepkiler nasıldı ve grup olarak bunu duyurmak için ne kadar çalışmanız gerekti? Postalama işini kim yaptı? Bugünlerde bu albüm hakkındaki düşünceleriniz neler?
KSK-1998’de Drawn and Quartered ile bir hafta sonunu canlı setimizi plak olarak kaydetmekle geçirdik. Birkaç overdub var, ama kayıt bizim canlı kaydımız, belki bir şarkının ikinci bir tekrarı olabilir. Enstrümanları canlı kaydettik. Gitarı double-track yaptım, birkaç tane ikinci gitar partisyonum olabilir. Gitar sololarını ve vokalleri ayrı ayrı ekledik. Kaydı kendimiz finanse ettik ve bazı punk rock demoları kaydetmiş olan Keenan ile isimsiz bir stüdyoda kaydettik. 12 Track Analog bir stüdyoydu, Cuma günü kurulum yapmak ve bazı davul sesleri almak için birkaç saatimiz vardı. Daha sonra her şeyi Cumartesi günü kaydettik, Cumartesi günü birkaç şeyi bitirdik ve Pazar günü miksledik. Bazı miksler ben daha dinlemeden ya da herhangi bir girdide bulunmadan önce tamamlanmıştı. CD’yi kendi başımıza yayınlamamız gerekmiyordu. Bazı şarkıların yer aldığı birkaç kaset hazırlayarak plak şirketlerinin, dergilerin ve radyoların ilgisini çekmeye çalıştık. Matt ve Greg bu projeyi yapmaya iten başlıca kişilerdi, sanırım Matt stüdyoyu buldu ve zamanı ayarladı. Sonunda hepimizin payına düşen parayı onlar karşılamış olabilir.
Matt artwork’ü koordine etti, belki de Herb ve şarkı sözleri/şarkı başlıkları da aklındaydı. Müziğin çoğunu yazmak dışında benim bu işle pek ilgim olmadı. Albümün 1000 adet basılmasına karar verdik, dolayısıyla Gabriel’den sanat eseri sipariş ettik. Çok fazla eleştiri yapıldığını ya da tepkilerin ne olduğunu hatırlamıyorum, Black Metal dönemiydi, bu yüzden gemiyi birkaç yıl kaçırdık. ‘To Kill Is Human’ sevgiyle hatırlanıyor gibi görünüyor ve hayranları var. Birkaç ABD Turu da dahil olmak üzere mümkün olduğunca çok gösteri yaptık. Bir posta kutumuz olduğunu hatırlıyorum, posta işlerini benim yaptığıma eminim. Hızlı ve ucuza mal ettik, bu yüzden yıllar içinde en çok para kazandıran albüm bu oldu. Sanırım aceleye geldi. O kadar sürede yapabileceğimizi düşündük. Davulların sesi oldukça iyi, bence bir süre dinledikten sonra geri dönüp bir miks yapmak iyi olurdu, sanırım miksi ertesi gün yaptık ve hepsi bu kadar. Provalarda şarkıları daha da sıkı ve hızlı çaldık. Bence hepsini tek seferde yapmak çok yorucuydu. Daha sonraki albümlerde 2 hafta sonumuz olabilirdi, belki bazı takip miksleri ya da vokal ve gitar solo seansları. Sonunda oldukça güzel bir LP yaptık ve bunun için yeniden mastering yapıldı ve LP sürümüne eklediğimiz bir sürü resim buldum. O şarkılardan çok sıkıldım, yaklaşık 8 yıl boyunca çaldık.
Birkaç yıl sürdü ama Seattle merkezli Moribund Records ile bağlantı kurmanız çok doğal görünüyordu. “Crusaders of Blasphemy” adlı bir CD yayınladılar. Kayıt için gitmeden önce tüm melodiler hazır mıydı? İkiniz de aynı şehirde olduğunuz için ofislerini hiç ziyaret ettiniz mi? Gittiyseniz nasıldı?
KSK- Moribund 1999’da ‘To Kill is Human’ CD’sini kapağı için daha iyi bir fotoğrafla yeniden yayınladı. Odin ile 1993’te PLAGUE BEARER olarak ilk konserimi verdikten sonra tanıştım ve ‘Bubonic Death’ demomuzu ve muhtemelen 1996’daki S/T DRAWN AND QUARTERED’ı o dağıttı. 2002 yılında Matt Cason da SERPENS AEON’da çalıyordu, Greg ve Matt arasında bazı gerginlikler vardı. Hepimiz yeni bir kayıt yapmak için biraz endişeliydik, sanırım MORIBUND ile bir anlaşmamız ya da potansiyel bir anlaşmamız vardı, o zamanlar başka bir ilgi görmemiştik. Geriye dönüp baktığımda ilk albüme biraz daha fazla emek harcamak iyi bir fikir olabilirdi. Şarkılardan sıkılmaya başlamış olmamız dışında acele etmemiz için iyi bir neden yoktu. Yaratıcılık konusunda hayal kırıklığına uğramıştım ve başka potansiyel projeler için yazıyor, başka gruplar için denemeler yapıyor ve bir devlet üniversitesinde gitar eğitimi alıyordum. Grup olarak yazım sürecinin yavaş ilerlemesinden ve gruba olan bağlılığımızın eksikliğinden dolayı hayal kırıklığına uğramıştık.
Matt bize ve biraz da bana kızgındı çünkü 2001 turnemizi birkaç konserle kısaltan bir iş sorunum vardı. Bu benim en uzun soluklu grubumdu ve bir üye değişikliği olasılığı beni dehşete düşürüyordu. Oldukça stresliydi. Sonunda tartışmayı yapan kişi ben oldum ve hep birlikte Matt’in gruptan ayrılmasına karar verdik. SERPENS AEON’un işlerini seviyorum, kulağa harika geliyorlardı. Aynı eski şarkılarla yorulduğumuzu düşünüyordum, o zamana kadar bir yeni şarkı eklemiş olabilirdik. Tesadüfen Dario Derna’nın Seattle’a geri döndüğünü ve bir proje yapmak istediğini duydum. Bir albümün büyük bir kısmını yazmıştık. Bunun yerine, ‘Crusaders of Blasphemy’ haline gelen yeni şeyler yazmaya başladım. Bu, Odin ve MORIBUND’un albüm anlaşması yapması için bazı overdub’lar da eklediğimiz bir provaydı. Albümün piyasaya sürülmesi amaçlanmamıştı, sadece 3 haftalık bir gruptuk. Malzemeyi çok az biliyorduk. Onları prova odamızda kaydettik, yapıları yeni yazmıştık ve oldukça hızlı bir şekilde şarkı sözleri ve sololar bulmamız gerekiyordu. O günlerde MORIBUND’un çalıştığı çeşitli ofislere gitmiştim. Genellikle INFESTER albümü gibi güncel müzikler dinler ve marihuana içerdik. 2003’te birkaç ay MORIBUND ofisinde çalıştım, bazı posta siparişleri yaptım ve bütün gün ot içip malları ve promosyon malzemelerini paketledik.
Benim için harika bir deneyimdi, hatırladığım kadarıyla birkaç plağımı tanıtmıştım. Birkaç bilgisayarın ve raflara dizilmiş CD ve diğer ürünlerin bulunduğu dumanlı bir odaydı. Her zaman büyük bir CD yığını olurdu, tanıtımlar ya da hiç dinlenmemiş gibi görünen yeni şeyler gibi, lol. Odin benim arkadaşım ve birlikte çalıştıklarımız için minnettarım ve DRAWN AND QUARTERED yeniden basımlarında işbirliği yapmaya devam ediyoruz.
Yeraltı dünyasının CD’ye tepkisi nasıl oldu? Artık arkanızda bir plak şirketi olduğuna göre, daha fazla konser ya da hatta mini hafta sonu turları yapabildiniz mi?
KSK- Şehre gelen tüm Death Metal gruplarının açılışını yapmak için bazı fırsatlar yakaladık ve bazı festivaller ve mini turneler yaptık. 1999 ve 2001 ABD turnelerine çıktık. CD’mizin fazla bir etki yarattığını sanmıyorum.
Moribund ile bir sonraki albümünüz ‘Extermination Revelry’ için tekrar bir araya geldiniz. Bugünlerde bu albüm hakkındaki düşünceleriniz?
KSK: ‘Crusaders of Blasphemy’ kaydından sonra MORIBUND ile 3 albümlük bir anlaşma imzaladık. Daha önce yazdığımız bazı materyalleri bir araya getirdim ve elimizde yeni bir kayıt için fazlasıyla malzeme vardı. Bu, grupla yapmak istediğim şeyin başlangıcıydı. Bu albümdeki bazı şarkıları hala çalıyoruz ve birçok insan için en sevdiğimiz şarkılar bunlar. Oldukça iyi ama sanırım bir sonraki albümde bunu mükemmelleştirdik. Kayıt hakkında pek bir şey bilmiyordum, kendimi Led Zeppelin sanıyordum ve mühendisi çıldırtan çeşitli gitarlar ve efektler kullanmak istiyordum.
O ilk demolardan bu yana grubun sound’unun çok değiştiğini hissettiniz mi? Eğer öyleyse nasıl?
KSK- Şarkılarımız daha çok şarkıya benzemeye başladı. İlk albümümüz 1990’ların başında yazılmış müzikleri içeriyor, ben çok fazla NAPALM DEATH dinliyordum ve Matt de CANNIBAL CORPSE üzerinden Neil Peart dinliyordu. O sound’dan uzaklaşmaya hazırdım ama Matt ayrılmadan önce çok fazla şarkı bitiremedik. Daha fazla atmosfer ve daha fazla solo istiyordum. Müziği geliştirmek için bir riff üzerinde biraz daha fazla zaman harcandı. Bu yönde ilerliyorduk, Matt ile de benzer bir şey yapabilirdik.
Bir sonraki yıl, 2004’te Moribund’dan “Return of the Black Death” adlı bir albüm daha çıktı. İkiniz arasında güçlü bir ilişki vardı. Onlarla bir sözleşmeniz var mıydı yoksa el sıkışarak mı anlaştınız? Bu noktaya kadar ABD’de hiç turne yaptınız mı?
KSK- Bir kontratımız vardı. Ayrıca bir sanatçımız, bir kayıt stüdyomuz, bir mühendisimiz/yapımcımız ve kayıt yapmak için motive olmuş tam bir kadromuz vardı. Turneye çıkmıyorduk. Sanırım Dario bir noktada altı aylık bir ara vermişti. Bazılarımız turneye çıkmak isterdi, sanırım ben yine başka projeler için yazıyordum ve yapabildiğim kadarını yapıyordum. Ciddi bir şekilde turneye çıkacak kadar satışımız ya da plak şirketi desteğimiz yoktu. Materyal üretiyorduk ve yıllarca bir plak sözleşmesine bağlı kalmak istemiyorduk. DRAWN AND QUARTERED, PLAGUE BEARER ve WIND OF PESTILENCE olarak müzik yapmaya odaklandık.
Sub Pop Records’un bulunduğu Seattle’dan geliyordunuz. 90’ların ortasında Seattle’da grunge sahnesi hiç bu kadar büyük olmuş muydu?
KSK-Grunge’ı duyduğumda dünya çapında ana akım müzik haline gelmişti. Metal’i severdim. Bu şey esas olarak punk’tan ve biraz Hendrix ve Black Sabbath da dahil olmak üzere diğer etkilerden geliyordu. İnsanlar da Metal’e ilgi duyuyordu ama ben o grupların hiçbirini daha önce duymamış ya da görmemiştim. 1990’ların başında Seattle’daki kulüplerde takılmıyordum. ‘Grunge’ dinlemektense bir cover grubu izlemeyi tercih ederdim. Kulağa hoş gelen kayıtlar yapmaya başlayana kadar o kadar da iyi değildi. Clash of the Titans Tour sırasında Alice in Chains’i izledim, 1993’te PARAMOUNT THEATER’da Sound Garden’ı izledim. 1994’te NIRVANA’nın kaydedilmiş bir performansına katıldım, bu performansta bazı PEARL JAM üyelerinin Jam session’ı da vardı. Hiç grunge albümü satın almadım ama şimdi seviyorum. Özellikle de sonraki SOUNDGARDEN kayıtlarından bazılarını. Grunge bir şey olabilirdi ama benim için değildi. Ben saf METAL’dim. Eğer biraz aklım ya da müzik yeteneğim olsaydı böyle başarılı bir grupta olabilirdim. Yine de iyi ki yapmamışım çünkü şimdi anlıyorum ki ya ölürdüm ya da bir şekilde mahvolurdum.
Herkes bir noktada ünlü olmak ister, değil mi? Muhtemelen olması gerektiğini düşündüğünüz şey olmadığını fark etmeden. Çok kıskançtım. Param yoktu, eğitimim yoktu, mutfaklarda düşük ücretli işlerde çalışıyordum. 1980’lerin METAL’inin muhteşem müzisyenliğinden ilham alıyordum. Grunge müziği oldukça iyiydi ama çalabildiğim seviye bu kadardı. Etkilenmemiştim. Böyle iyi şarkılar ya da riffler yazamıyordum ve bir grubun üyesi olmak için gerekli sosyal becerilere ya da donanıma sahip değildim. Bu yüzden kendi grubumu kurmak zorunda kaldım. DRAWN AND QUARTERED’dan önce yaklaşık 40 ya da 50 şarkı yazdım ve kaydettim. Bir başka şey de Seattle’ın güneyinde, havaalanı yakınlarında otel ve restoranlarda çalışıyor ve yaşıyordum. Şehirde bir METAL grubu çalmadığı sürece Seattle’a nadiren giderdim.
Seattle bölgesinde çalabileceğiniz çok yer var mıydı? Bu zamana kadar sahneyi paylaştığınız gruplardan bazıları hangileriydi?
Her zaman çalacak bir yer vardı. Kimse bizi görmeye gelmiyordu. Biz brutal death grind yapıyorduk ve kimse bununla ilgilenmiyordu. Birkaç kişi ve birlikte çaldığımız gruplar. Pek bir sahne yoktu. Yavaş yavaş büyüdü, şimdi bölgemizde birçok iyi grubun yer aldığı sağlıklı bir sahne var. Sonunda, 1996’da CANNIBAL CORPSE Seattle’da çaldı. Bazı açılış konserleri almaya başladık. NAPALM DEATH ve AT THE GATES’in açılışında 2. konserimizi verdik. OBITUARY, INCANTATION, IMMOLATION, MORBID ANGEL, NEVERMORE, MONSTROSITY için açılış yaptık. Küçük batakhanelerdi, giderek daha büyük barlara ve küçük salonlara dönüştü. Ayrıca VILE ve CEPHALIC CARNAGE ile turneye çıktık.
Moribund için çalışmak harika olmalı, böylece bir plak şirketinin iç işleyişini görebiliyorsunuz. Tüm o günlerden aldığınız en büyük şey neydi?
KSK- Bunu yapma fırsatına sahip olmak çok güzeldi. Yıllar boyunca çok sınırlı bir ölçekte yaptığım siparişleri nasıl paketleyeceğimi öğrendim, yani tam zamanlı değildi, sadece yeni şeyler çıktığında birkaç sipariş. O dönemde bu alanda işlerin nasıl yürüdüğünü biraz öğrendim, bazı ücretsiz CD’ler aldım ama nihayetinde birkaç ay sonra önceki işime geri döndüm. Çok uzun bir yoldu ve daha çok bir stajyerdim, bu yüzden ücret çok azdı.
Şarkı fikirleri nasıl ortaya çıkıyor? Şarkı sözlerini kim yazıyor ve çoğunlukla ne hakkında? Şarkı fikri bulduğunuz en tuhaf yer neresiydi?
1980’lerin sonlarından bu yana 150’den fazla şarkı yazıp kaydetmiş biri olarak, bir şarkının ortaya çıkmasının pek çok yolu var. DRAWN AND QUARTERED şarkılarının çoğunu ben yazdım ve müziği geliştirirken pek çok işbirliği, ek unsurlar ve düzenlemeler yaptık. En kolay yol, bazı fikirleri kendi kendinize mırıldanmaya başlamak. Şarkı yazmak işin en ilginç ve zorlu kısımlarından biri. Müzik fikirlerini nasıl yaratacağımı bulmak benim için uzun zaman aldı. Size bakarak şarkıların nasıl gittiğini anlamam gerekiyordu. 1980’lerde pek çok Heavy Metal şarkısı öğrenmiştim ama henüz bir şey yazamıyordum. Başlangıçta sadece cover şarkılar yapmak ve canlı çalmak iyi olurdu. Eskiden söz yazarları şarkı yazar, müzisyenler ve şarkıcılar da bunları kaydedip seslendirirdi. 1960’larda Beatles gibi gruplar, şarkıcıların sadece kayıtlar için enstrümanları çalmakla kalmayıp şarkıları kendilerinin yazması fikrine öncülük etti. Söylemeye çalıştığım şey, şarkı yazmayı bir sanat olarak gören bir geçmişten geldiğimdir. Popüler ve klasik müzik bilgimi ve temelimi birleştiriyorum ve bu çerçeveden Blackened Death Metal’i yaratıyorum.
Çoğu zaman müzik türümüzle ilgisi olmayan bir şey görür ya da duyarım ve bu bana bir Blackened Death Metal şarkısı ya da riff fikri ortaya çıkarmam için ilham verir. Genellikle bir ya da iki fikir, grup üyelerinin geri bildirimleri ya da katkılarından esinlenen ek rifflere ve müzikal pasajlara yol açabilir. Başladığımızda müziğin büyük bir kısmı bu şekilde yaratıldı. Başlangıçta, bir grubu başlatmak için bazı şarkılar yaratırdım. Kadroya ve insanların ne yaratmak istediklerine bağlı olarak şarkıların nasıl ortaya çıkacağı belirleniyordu. PLAGUE BEARER’ın tüm müziklerini ve sözlerinin çoğunu ben yazdım, WINDS OF PESTILENCE şarkılarının çoğunu ve sözlerinin bir kısmını ben yazdım. Son on yıldır DRAWNN AND QUARTERED şarkılarının çoğunu ben yazdım. Genelde D&Q’nun şarkı sözlerini yazmam ama henüz yayınlanmamış bazı şarkılar da dahil olmak üzere bir düzine kadar yazdım.
Şarkı sözlerimin çoğunda, bir plağın ya da EP’nin bir yüzünün altında yatan kavramlar olurdu, konular genellikle Hıristiyanlıkla alay etmek ya da korkunç vebaların sonuçlarıydı. Ayrıca çeşitli projeler için bazı üst düzey Satanik şarkı sözleri. Klasik müzik genellikle fikirlere ilham verir. Ayrıca eski garip korku filmi müziklerinden esinlenerek yazdığım pek çok şarkı var. Bir sonraki albümümüz bir hafta sonu yazıldı ve garip eksiltilmiş akorlar, gamlar ve kromatik riffler kullanarak klasik Korku Filmi fikirleriyle dolu. Ayrıca pop ve klasik müzik duyarlılıklarımdan ve 1990’ların başındaki Death ve Black Metal etkilerimin bir filtresinden de beslendi. Birkaç yıl önce bir keresinde AMADEUS’u izliyordum ve 2018 kaydımız ‘The One Who Lurks’dan ‘Horned Shadows Rise’ şarkısını yaratmak için ilham aldım.
Bu kadar zaman boyunca daha büyük bir plak şirketinden teklif aldınız mı? Eğer aldıysan Moribund ayrılmana onay verir mi?
KSK- Hayır, daha büyük bir plak şirketinden teklif almadık, MORIBUND’dan ayrıldıktan sonra daha da yeraltına indik. Bu bir grup kararıydı, bir sonraki albümümüz ‘Feeding Hells Furnace’ı kendimiz finanse ettik. Daha sonra kopyaları üretecek bir plak şirketi bulduk ve yüzde aldık. Son plak anlaşmamız bittiğinden beri kayıtları bu şekilde yapıyoruz. Daha büyük bir plak şirketiyle anlaşırsak MORIBUND çok mutlu olur. Zaten parasını ödediği ya da ilk albüm için lisansını aldığı 5 albümün satışlarını artıracaktır. Bir sonraki CENTURY MEDIA ya da başka bir şey olmayacağını bildiği için bunu teşvik etti. Bir sonraki albümümüz için bir bütçemiz var ve önceki albümde de yardım aldık.
Yurtdışına çıkmak ne kadar kolay ya da zor oldu?
KSK- Odin ve MORIBUND’dan veya benden posta siparişi, çok pahalı. Şimdi FRANSA merkezli KRUCYATOR var, bu yüzden daha kolay.
2006’da Moribund’dan “Hail Infernal Darkness” adlı bir albümle tekrar geri döndünüz. Bu albüm nasıl ortaya çıktı? Grubun morali hala güçlü müydü? Saygısızlık etmek istemem, Cannibal Corpse kadar büyük bir grup olacağınızı düşünmüyorum ama grup nasıl devam etti ya da bunun bir parçası sadece death metal sevgisi miydi?
KSK- Davulcumuz turneye çıkmak istemedi, bu yüzden çok fazla konser veremedik. Bu albümün yapımı sırasında WINDS OF PESTILENCE’da konserler veriyordum ve PLAGUE BEARER ‘Rise of the Goat’ EP’sini kaydetmiştim. Ayrıca olası splitler ve bonus CD’de yer alacak 7″ için bazı prova odası kayıtları yapmıştık. Çok fazla çalıyordum ve yaratıcılığım akıp gidiyordu, Greg ve Dario’nun da çok fazla katkısı vardı. Kayıt yazmayı ve kaydetmeyi seviyordum, çok şey yapıyorduk ve plak anlaşmamızı zamanında yerine getiriyorduk. Bazılarımız turneye çıkmak istiyordu ve birkaç yıl sonra çıktık. Bunu eğlenmek için yaptık. Bunu yapmaya mecburduk.
Bu albüme kadar kaset takasının ortadan kalktığı günleri gördünüz ve internet henüz şimdiki gibi büyük bir dev haline gelmemişti, ancak Metallica çok büyüktü, underground gruplar büyük plak şirketlerindeydi, ancak tarzlarını değiştiriyorlardı. O günlerle ilgili ne hatırlıyorsunuz?
KSK- Başımı suyun üstünde tutmaya çalışıyordum, çok çalışıyordum ve mümkün olduğunca çok grup işi yapıyordum. Meşgul olduğumu, çalıştığımı ve hayatta kalmaya çalıştığımı hatırlıyorum. WINDS OF PESTILENCE ile konser veren bir gruptaydım ve DRAWN AND QUARTERED hala şehre gelen gruplar için açılış yapıyordu, ayrıca bir video daha yaptık. Birkaç yıl sonra sağlığım ve mali durumum daha iyiye gitti. Grup istediğimiz kadar aktif değildi, bu yüzden WINDS OF PESTILENCE olarak mini turlar ve geziler yapıyorduk.
2007’de yine Moribund’dan “Merciless Hammer of Lucifer” adlı bir başka uzunçalar ile geri döndünüz. Bundan önce pek çok albümünüz olduğu için artık kaliteli müzik üretmek kolay mıydı? Bugünlerde bu albüm hakkındaki düşünceleriniz?
KSK-“Merciless Hammer…’ için yazarken oldukça rahat olduğumu hatırlıyorum. Prova odamızda çok zaman geçirdiğimizi, riffler ve fikirler üzerinde çalıştığımızı ve sürecin çok fazla organik akışa sahip olduğunu hatırlıyorum. Kimin ne yazdığını hatırlamıyorum ve pek çok fikir havada uçuşuyordu. Başlık parçası ve rifflerin çoğu gibi bazı şarkıları ben yazmış olmalıyım. Muhtemelen tamamlanmış şarkılar yerine çoğunlukla fikirler ve riffler getirdim. Hatırlayamıyorum. Muhtemelen tüm zamanların en iyi DEATH METAL kayıtlarından biri olan bir önceki kayıt ‘Hail Infernal Darkness’ı tekrarlamak istemediğimizi biliyordum. Kasıtlı olarak farklı şeyler yapmak istedik. Bu albümde çok fazla çalmak istemedim ve daha ince müzik fikirlerine sahip olmak istedim. Bunu yazmak kolay ve eğlenceliydi ve biz sadece önceki sözleşmemizin devamı olarak yaptığımız 1 albümlük anlaşmayı yerine getirmek istedik. Odin daha büyük bir plak şirketi ve daha fazla turne desteği için çalışacağımızı biliyordu ve bunu destekliyordu. Bu gerçekleşmedi çünkü Dario turneye çıkmak istemiyordu. Sonunda onsuz turneye çıkmamaya karar verdim. Bu albümü desteklemek için 2008’de bir turne yaptık. Albümü beğendim. Albümün piyasaya sürülmesi için bir süremiz vardı. Stüdyoda son master’ın yapılmasına yardım ediyordum.
Ne yazık ki o sırada stüdyoda bulunan monitörler hazırladığımız miksleri doğru bir şekilde yansıtmıyordu. Ne yazık ki elimizdeki versiyonu yayınlamak zorunda kaldık. Sesini açabileceğiniz eski tip bir stereo sisteminiz varsa kulağa hoş geliyor, oldukça temiz ve gerektiğinde EQ ekleyebiliyorsunuz. Ancak Telefon ve Bilgisayar hoparlörleri için de miks yapmalıydık, önceki kayıttan biraz daha farklı bir ses elde etmek istiyorduk. Bu şekilde başarılı oldu ve bazı harika şarkılarla iyi bir kayıt oldu.
2009’da 34 (!) şarkılık bir DVD çıktı. Sanırım bu iki farklı gösterinin iki DVD’si. Sizce nasıl sonuçlandı? Bu şov(lar)da iyi çaldığınızı düşünüyor musunuz? Nerede kaydedildiler?
KSK- 2008’de Black Metal vokalleri aşamasında SATAN’S HOST ile ‘Assault of Evil’ adlı bir ABD Turnesi yaptık. İki konser birden fazla kamera ile çekildi ve ses kaydı da yapmaya çalıştık. Ne yazık ki çekimlerin ikinci gecesinde sesler çıkmadı. Bu 1 Disklik DVD’nin ana özelliği, Tacoma, Washington’da kaydedilen sesle senkronize edilmiş ve düzenlenmiş görsellerin yer aldığı performanstır. Hafta ortasıydı ve turneye çıkıyorduk. Arka arkaya yerel konserler verdiğimiz ve turnenin geri kalanı için yola çıkmadan 2 gün önce işlerimizde çalıştığımız için zordu. DVD’nin bir diğer özelliği de 3 müzik klibimizin resmi versiyonları. Ben animasyon yaptım ve ikisi de yerinde çekildi. Turdan fotoğraflardan oluşan bir galeri var. Ayrıca bootleg tarzında kaydedilmiş videolardan oluşan bir özellik de var. 2003’ten bazı şarkılar ve ilk albümümüzden şarkılar çaldığımız birkaç set var. Artık çok daha iyi çalıyorum ama elimden geleni yaptım. Oldukça güzel. Tarihin bu parçasına sahip oldukları için mutlu olan bazı hayranlarımız var. Dünyada hala mevcut olan bazı kopyalar var. MORIBUND’da hâlâ olabilir. Bootleg’ler Seattle bölgesinde yapıldı.
Bir sonraki albümünüz Nuclear Winter Records etiketiyle bir 7″ oldu. Bu noktada Moribund’a bir ara vermek mi istiyordunuz? Sizinle temasa mı geçtiler yoksa yeni bir plak şirketi için kayıt yapmak istediğinizi mi belirttiniz?
KSK-Anastasis’in NUCLEAR WINTER adında bir grubu vardı, 2004 gibi benimle iletişime geçti. “Extermination Revelry” albümünü beğenmişti. Bazı DRAWN AND QUARTERED müziklerini kendi plak şirketi NUCLEAR WINTER’da yayınlamak istiyordu. O zamanlar özel bir anlaşmamız vardı, ancak PLAGUE BEARER ‘Rise of the Goat’ 7″ EP’sini çıkarması için onu ikna ettim. Birkaç yıl sonra MORIBUND ile sözleşmelerimizi tamamlamıştık. Sadece vokalist olmadan önce Herb’ün bas ve vokalde olduğu birkaç yıldır yazıyor ve prova yapıyorduk. 2010’da prova yaptık ve kaydettik, kayıtta yer almayan birkaç ekstra şarkımız vardı. En azından bir tanesinin kayıtta yer almasını istedim.
Bir şekilde, bu iki şarkıyı ve albümde yer alacak birkaç şarkıyı DRAWN AND QUARTERED için şimdiye kadarki ilk ve tek 7″ plak EP’mizde yayınlama fikri aklımıza geldi. Bu “Conquerors of Sodom’ idi. Bu benim en sevdiğim şarkılardan biri ve önceden tasarladığım son gitar sololarından birine sahip, daha sonra uzaklaştığım bir şeydi. Albümün finansmanını kendimiz karşılamaya karar vermiştik, ben değil. Albüm yapmak o kadar da pahalı değildi. O noktaya kadar oldukça verimliydik. Dağıtım ve promosyon konusunda emin değildim. Anlaşmanın nasıl yapıldığını bilmiyorum, bizim adımıza Dario tarafından müzakere edilmiş olmalı. Tabii ki NUCLEAR WINTER’ın ‘Feeding Hell’s Furnace’ adlı albümümüzü yayınlamasını kabul ettim. O albümden gerçekten çok memnunum, sanatını ve şarkılarını seviyorum. Bir noktada, sanırım albümü yaptığımızda hepsini canlı olarak seslendirmiştik. Çok eğlenceliydi. Albüm çıkmadan önce 2010 yılında New York’ta bazı konserler vermiştik. CAKE SHOP’ta ve YouTube’da.
Peki bu 7″ hala satılık mı? Ne kadar sürede girip bu melodileri çıkardınız? “Conquerors of Sodom” ‘u bir 7″ olarak yayınlamak havalı mıydı?
KSK- Hayır, bu tek seferlik bir çalışmaydı ve ‘Feeding Hell’s Furnace’ albümünün başlangıcıydı. Başlık sadece bir kasabaya girip dünyayı kirletmek için Şeytani Karartılmış Death Metalimizi getirmemizle eğleniyordu. Ve oğlancılık. Bu 7″ albümü yayınladığımız için çok heyecanlıydık ve 2010 yılında MASOLEUM, DISMA ve MORTAL DECAY ile birlikte New York konserlerinde satışa sunduğumuz kapak resmine sahip küçük bir tişört serisi yaptık. Şarkılar tam uzunluktaki albümün kayıtları sırasında kaydedildi. Sanırım mikslerle birlikte birkaç hafta sonu sürdü, belki bir ya da iki gün daha.
Kötü bir şey değil ama onlarla tekrar çalışmaya karar verdiniz ve bu kez “Feeding Hell’s Furnace” adında bir tam uzunlukta albüm çıkardınız. Onların denizaşırı ülkelerde, sizin de ABD’de olmanız nedeniyle onlarla çalışmayı ertelemek gibi bir düşünceniz var mıydı?
KSK- DRAWN AND QUARTERED bu noktada çok aktif değildi. 11 yıllık basçımız 2008 ABD Turnemiz sırasında ayrıldı. Ayrıca, şu anki solistimiz PLAGUE BEARER, Nihilist (THY INFERNAL, LORD GORE) ile birlikte IN MEMEORIUM’da yer alan Steve Fournier adında bir davulcumuz vardı. SATANS’ HOST’un davulcusu da 3. konserden sonra ayrıldı, bu yüzden Steve de onların yerini doldurdu. Ondan sonra, gerçek davulcumuz olmadan turneye çıkmayı umursamadım. Ama Steve harika bir iş çıkardı, çok eğlendim. Zor bir turneydi. Benzin fiyatları galon başına 5.50 dolardan fazlaydı. Albümü kimin çıkardığı umurumda değildi, albümü çıkarmak birkaç yıl sürdü. 2010’da kaydettik ve 2012’de çıktı. Kısa bir süre sonra Daario grupta geçirdiği 10 yılın ardından gruptan ayrıldı. Herb ve ben grubu bırakmayı düşündük, her şey masadaydı.
Gördüğüm kadarıyla 2016’da bir kaset yayınlanmıştı. Bunu siz mi çıkardınız yoksa küçük bir plak şirketi mi çıkardı? Neden “Proliferation of Disease” başlığı? Bu bir tür “hit” miydi yoksa birçok insan CD ya da plakta olmamasını mı sağladı? Eğer olmadıysa hiç olacak mı?
KSK- 2012’nin sonunda arkadaşımız Beau Galloway (Bass/Vox-DISBELIEF, Gitar/Vox-BLOOD RITUAL, Gitar/Vox GRAVENLOCH) davula dahil oldu. Önceki 2 yıl boyunca üzerinde çalıştığımız şarkıları da içeren yeni materyaller üzerinde çalışmaya başladık. Bir ya da iki ay sonra Simon Dorfman (SHADED ENTITY, INQUINOK) davula katıldı, Beau gitara geçti. HATE ETERNAL için açılış yapma fırsatı bizi bir set oluşturmaya itti ve 2013’te tekrar canlı çalmaya başladık, birkaç yerel gösteri yaptık ve ardından geliştirmekte olduğumuz şarkıların kendi prodüksiyonumuz olan kayıtları üzerinde çalışmaya başladık. Beau ve ben kayıt konusunda anlaşmazlığa düştük, gitarımın entonasyonunu tutturamıyordum ki bu mümkün, ya da o benim tab’larıma bakmadan riff’e uymayan şeyler yazıyordu.
Annesi ölüyordu ve eşimin kalça ameliyatları geçirdiği bir dönem vardı. Gece vardiyasında çalışıyordum ve Beau’nun evinde prova yapmak için 45 dakika kadar yol gidiyordum. Bu koşullar nedeniyle kaydı gerçekleştiremedik. Keşke farklı bir şey yapsaydım ve birbirimizi tanıdığımız uzun yıllardan sonra birlikte bir kayıt hatta bir albüm yapabilseydik, ne yazık ki yollarımızı ayırdık ve tekrar benim evimde bir araya geldik. Prova yapmaya devam ettik, en azından 2010’dan beri yazdığımız şarkıları bir kez daha düzenledik. Üzerinde çalıştığımız bir grup şarkıyı kaydetmemiz 2015 yılı civarında gerçekleşmiş olmalı. Ön prodüksiyon için olmalı; benim TASCAM 424 Cassette 4-Track kayıt konsolumda kaydettik. Biraz daha fazla gitar katmanlayarak zaman geçirdim, vokalleri ekledik ve bazı miksler yaptım. O zamana kadar bu şarkılardan bıkmıştım. Artık onlara gerçekten dayanamıyordum; onlarla çok fazla zaman geçirmiştim. Yeni bir başlangıç yapmam ve şu anki kadroyu düşünerek yazmam gerektiğini hissettim, yani Simon’ın davul çalma tarzına bu eski fikirlerden daha iyi uyan şarkılar yazdım. Geriye dönüp baktığımda bunun son derece normal olduğunu fark ediyorum.
Bu şarkıları kullanarak bir albüm yapmalıydık! Onları iyi biliyorduk! Onları bir stüdyoda öldürebilirdik! Ama o zamanlar bir plak şirketimiz, stüdyomuz ya da bütçemiz yoktu. Bir kaset yayınlamanın eğlenceli olacağını düşündüm. Tek seferlik, dijital ya da CD olmadan. Demo kaydımdan mümkün olan en iyi sesi elde etmek için en kaliteli kaseti kullandım. Grup adına kaseti kendi plak şirketim PLAGUE PIT PRODUCTIONS’da yayınladım. Thomas Westpha/NECROMANIAC’tan bazı çizimler aldım ve kaseti yaptım. Bundan bir süre sonra VAULT OF DRIED BONES benimle temasa geçti. Onları 10 şarkılık tüm kaydı yeniden düzenlemeye ve ‘PROLIFERATION OF DISEASE’ CD’sini yayınlamaya ikna ettim. Ayrıca tişörtler de bastırdı ve elde edilen geliri kaydedeceğimiz bir albüm için bütçe olarak kullanacaktım. ‘Proliferation of Disease’in Damian Herring tarafından mastering’i yapılmış bir CD versiyonu var. Bu daha sonra KRUCYATOR tarafından yeniden basıldı. Plak versiyonunu yayınlamayı tartışmıştım. Prova kalitesindeki demoyu yeterince zorladığımızı düşünüyorum. Kataloğumuzda bir anomali. Bu tam uzunlukta bir sürüm; ben bunu bir albüm olarak görüyorum. Bir ‘stüdyo’ albümü değil. Stüdyo albümlerimizin hepsinin kapağında Gabriel T. Byrne imzası vardı.
8 stüdyo kaydımız, bir canlı kaydımız ve “Proliferation…’ demomuz var. Bunun bir hit olduğunu söyleyemem. Sadece eski tarz, underground bir demo olması gerekiyordu. Çoğu insanın tam uzunlukta stüdyo albümleri olan bir gruptan bekleyeceği bir şey değil. İmalat ve saatlerimi harcadığım zaman dışında hiçbir maliyeti olmadı. Bir sanatçı olarak, bunun yaratılmış olmasından memnunum. İş açısından bakarsak, bu muhtemelen olumsuz bir durum. Üretilmiş mükemmellik çağında prova kalitesinde bir albüm çoğu Metal hayranının aradığı şey değil.
Bu noktada grup 20 yılı aşkın bir süredir devam ettiği için hiç tükenmeye başladınız mı?
2008’in sonundan Dario’nun 2012’de ayrılmasına kadar çok fazla şey yapmıyorduk. 2011’de 4, 2012’de 4 gösteri yaptık. Belki 2010’da da birkaç tane, hatırlamıyorum. PLAGUE BEARER ya da WINDS OF PESTILENCE’ı yapmıyordum. Evet, biraz tükenmiştim. Hiç pratik yapmıyordum ve belki haftada bir prova yapıyorduk. Sıradan bir adam olmanın, işten eve gelip televizyon izlemenin tadını çıkarıyordum. Ekipman, diğer gruplar, gitarımın teknik özellikleri ya da çalma becerilerim umurumda değildi. Hiç prova yapmadan her an 20 şarkı çıkarabilir ve kolayca daha fazlasını ekleyebilirdik. Artık ‘yan’ projeler yapmayacağıma yemin ettim. Başka ilgi alanlarımın peşine düştüm. O noktada kabul edebilir ya da bırakabilirdim. Tüm şarkıları yazmam gerekmiyordu; Dario sonlara doğru çok fazla katkıda bulunmaya zorluyordu, bu yüzden yapacak çok fazla şeyim yoktu. Formda değildim, canlı çalmaya çalışırken neredeyse kalp krizi geçiriyordum!
Bir derleme albümün ardından 2018’de Krucyator Productions’tan çıkan “The One Who Lurks” adlı yeni bir uzunçalar ile geri döndünüz. Onlarla nasıl bağlantı kurdunuz ve bu albüm için müziği bir araya getirmek ne kadar sürdü? Bu plak şirketiyle çalışmak nasıldı?
KSK- ‘Proliferation of Disease’ CD’si KRUCYATOR tarafından yeniden basıldı ve yeni formatlarda bazı yeniden basımlar da yapıldı. ‘Feeding Hells Furnace’ kasete ve ‘Hail Infernal Darkness’ LP’ye alındı. Sonunda ‘The One Who Lurks’ haline gelen bazı şarkıları kaydetmeye başladım. Bu bazı denemelerin sonucuydu. Yazmak ve prova yapmak için 2 yıl harcamak yerine bu kayıtta daha spontane davrandık. Yapıları kaydetmek için birkaç seans harcadık ve parça parça bu scratch parçaları yeni performanslarla değiştirdik. Şarkıların yaklaşık yarısını yazmıştık ve geri kalanını beyaz tahtaya yazdığım bazı kaba taslaklara dayanarak oluşturduk. KRUCYATOR ile çalışmak eğlenceli ve verimliydi, bu yüzden devam ettik. Uzaktan müzik prodüksiyonu yapmak zor ama bu konuda oldukça iyiye gidiyoruz.
Denizaşırı ülkelerde, hatta Meksika’da çalmayı başardınız mı? Yukarıdaki albümün arkasından herhangi bir turne yaptınız mı?
KSK- CDMX’teki DEATH OVER MEXICO, Japonya turu ve ASAKUA DEATH FEST gibi bazı eğlenceli işler ve Kanada’da bazı eğlenceli performanslar gerçekleştirdik.
Bunu 2019’da “Mutilated Offerings” adlı bir canlı albüm izledi: Live at Asakusa Deathfest” adlı albüm Meksika merkezli Cráneo Negro Records tarafından yayımlandı. Bu Meksika’daki bir konserden miydi? 10 şarkılık setinizin tamamı bu muydu? Böyle bir konser için set listesi hazırlamak zor muydu? Bu konudaki düşünceleriniz neler ve genel olarak canlı albümleri seviyor musunuz?
KSK- DRAWN AND QUARTERED ‘Mutilated Offerings’ CD’sini Meksika’da El Craneo Negro aracılığıyla yayınladı. Bu, DEATH OVER MEXICO’daki Festival görünümümüzle koordine edildi, CD’leri ve Meksika’ya seyahat ettiğimizde ve performans sergilediğimizde yapılmış olan bir tişörtü aldık. Bu kayıt bir yıl önce Japonya’da gerçekleştirdiğimiz festivalden. O gece gerçekleştirmek için zamanımız olan set buydu, ne kadar zamanımız olduğuna ve ne çalmak istediğimize bağlı olarak farklı şarkıları dönüşümlü olarak çalıyorduk. Kayıt için bir plan yapmadık. Kayıt yapacağımızın ya da bunun bir albüm olacağının özellikle farkında değildik. Keşke bunu bilseydim ama önemli değil, biz eğlendik. Canlı albümleri severim, canlı bir performansa göz atmak ve yeniden yaşamak eğlencelidir.
Şimdi 2021’de, yine Krucyator Productions’tan “Congregation Pestilence” adlı bir tam uzunlukta albüm daha çıktı, sanırım bu plak şirketiyle çalışmayı sevdiniz?
KSK- 2020’de Covid-19 karantinaları başladığında davulları zar zor kaydedebildik. Elimde bir EP için düşündüğümüz 4 şarkı vardı. Davul kayıtları başlamadan kısa bir süre önce ‘Proliferation of Disease’ şarkılarından bazılarını yeniden kaydederek albümü tamamlamaya ve tam uzunlukta bir albüm yapmaya karar verdik. Loic plak şirketinin yöneticisi/sahibi. Aynı zamanda müzik prodüksiyonu ile de ilgileniyor. KRUCYATOR ile yapılan çalışmayı beğendik ve albümden memnunuz. Yeniden basımlarla ve ‘The One Who Lurks’ kaydıyla pek çok iş yapılmıştı, bu yüzden Loic ve KRUCYATOR ile devam ettik.
Şu ana kadar grubun sound’unun ilk ya da ikinci albümünüze göre çok değiştiğini hissediyor musunuz yoksa evet değişti ama çok fazla değil mi? Melodiler çıkarmak sizin için ne kadar zor ya da kolay?
Her albümde farklı bir sound ve yeni kompozisyon denemeleri var. İlk birkaç albümümüzden çok farklı bir şey yapmak istemiyorum, gelişmiş performanslar ve daha iyi şarkılar her zaman bir hedeftir. Yeni şarkılar yaratmak oldukça kolay. Sürekli yeni şarkılar yaratabilirim ama bunları öğrenmek, geliştirmek, ek gitar bölümlerini ve vokalleri yazmak zaman alıyor. Vokaller genellikle en son ekleniyor. Elimde birikmiş malzeme olmamasına çalışıyorum. Üzerinde çalıştığımız albümü temelde tek seferde yazdım. Tüm albümü bir kerede öğrenmek zor oldu. Büyük ihtimalle bir dahaki sefere şarkı şarkı ilerleyeceğim.
Birkaç ay önce Back on Black Records’tan “Implements of Hell” adında 5 CD’lik bir kutu seti çıktı. Şimdi bu nasıl ortaya çıktı ve sadece 5 albüm mü yoksa içlerinde ekstralar da var mı?
KSK- Bildiğim kadarıyla orijinal sürümlerin bir koleksiyonu, bu MORIBUND tarafından lisanslandı, örnek bir kopya almayı umuyorum. Güzel bir fikir gibi görünüyor, daha önce hiç görmedim.
Grubun şu anki kadrosu nasıl?
KSK-Kelly Shane Kuciemba-Lead guitar, Brandon Corsair-Rhythm Guitar, Herb Burke-Bass and Vocals, Simon Dorfman-Davullar
Sizce grup bunca yıl nasıl ayakta kaldı ve daha ne kadar devam edeceğini düşünüyorsunuz?
Grup var çünkü Herb ve ben öyle olmasını istiyoruz ve bunun için çalışmayı asla bırakmıyoruz. Pek çok fedakarlık yaptık ve çok pahalı bir şehirde yaşamaya devam ettik. Bunu yapabilmek bir ayrıcalık ve onur. Devam eden en az iki grubumuz var, bu da bize prova yapmak, yazmak, kaydetmek ve performans sergilemek için çok daha fazla fırsat veriyor. Daha ne kadar sürer bilmiyorum. Daha uzun yıllar diyebilirim. Bir tür müzik projesi yapıyor olacağız. Yapmak istediğim başka gruplar var ve Herb de bunlara dahil olabilir. DRAWN AND QUARTERED ve PLAGUE BEARER ile daha fazlasını yapmak istiyoruz. Muhtemelen yapamayana kadar devam edeceğiz. Herb olmadan DRAWN AND QUARTERED ve muhtemelen PLAGUE BEARER’ı yapamazdım, bu yüzden yapabildiğimiz sürece bir şeyler yapacağız..
Plague Bearer’ın (Kelly’nin de içinde bulunduğu death metal grubu) bugünlerde neler yaptığı konusunda beni bilgilendirin.
KSK- 2017 yılında PLAGUE BEARER arka kataloğumuzdan (2004-2008 yılları arasında WINDS OF PESTILENCE grubumuzdan şarkılar da dahil olmak üzere) provalar yapmaya ve canlı performanslar sergilemeye başladı. 2018 yılında 2 derleme CD’si yayınladık. ‘Rise of the Bubonic Death’ VOMIT RECORDS’tan çıktı ve 1993 ‘Bubonic Death’ ve 2004 ‘Rise of the Goat’ kayıtlarını içeriyor. PLAGUE BEARER-‘Winds of Pestilence’, 2001 tarihli PLAGUE BEARER ‘Defiled by Sodomy’ kaydının daha önce yayınlanmamış tüm kayıtlarını içeriyor
WINDS OF PESTILENCE grubu 2008 yılında bir demo kaydetti. Bunu KRUCYATOR PRODUCTIONS tarafından yayınlanan bir CD’de bir araya getirdik. Eski şarkıları birkaç yıl boyunca bazı yerel şovlarda ve Festivallerde seslendirdikten sonra, eski kayıtlardaki favorilerimizi içeren canlı setimizdeki şarkıları kaydettik. Bu ilk tam uzunluktaki albüm Mart 2023’te, ‘Bubonic Death’ demosundan 30 yıl sonra yayınlandı. Bir sonraki tam uzunluktaki albümümüz için bir grup şarkının provasını yapıyoruz.
Lütfen sahip olduğunuz sosyal medya sitelerinin yanı sıra satışta olan müziklerinizi ve ürünlerinizi de ekleyin.
KSK: KRUCYATOR PRODUCTIONS, NAMELESS GRAVE RECORDS, MORIBUND RECORDS, VOMIT RECORDS
Kelly, bu sohbeti yaptığın ve beni grubun geçmişine götürdüğün için kocaman bir teşekkür. Son olarak söylemek istediğin bir şey var mı?
Gruplarımızın belgelenmesine ve tanıtılmasına yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz, minnettarız ve yolda görüşmek üzere!