BlogÖne Çıkan

Party.San Açık Hava Metal Festivali 2024 İzlenimleri

Extreminal’i temsilen Venom Infernus ile beraber Almanya’nın en büyük ekstrem metal festivali Party.San Metal Open Air’deydik!

Bu sene yaklaşık 9000 kişinin katıldığı festival her sene biraz daha büyüyerek yoluna devam ediyor. Grup seçiminde genellikle black ve death metal üzerine yoğunlaşılan bu festival, seyirci anlamında daha çok belli ve spesifik bir metal kitlesini hedefliyor. Ancak tarz çeşitliliği de yok değil, bunu görmek için sadece afişine bakmanız yeterli olacaktır. 1996 senesinden bu yana yapılmakta olan etkinlik ayrıca kendi „fan“ çevresine sahip. Söylediklerine göre durum şöyle, „buraya bir kere geldiysen artık zehiri aldın, her sene gelmek isteyeceksin“. Gerçekten de iki kere üst üste gitmem bir işaret mi, bunu gelecek senelerde göreceğiz.

Wacken’dan ayağımın tozuyla dönmenin üzerinden henüz üç gün geçtikten sonra Thüringen eyaletine doğru yeniden yollara düştüm!

Almanya’nın bu bölgesinde farklı bir diyalekt konuşuluyor ve yerel seçim sonuçlarına bakılırsa insanlarının sağ eğilimli oldukları gözlemleniyor. Açıkçası bu yüzden hep bir önyargıyla yaklaşıp temkinli davrandığım bir bölgedir. Ancak Party.San Festival sonuçta politik bir festival değil ve organizasyonun açıklamasına göre burada kimsenin sizi rahatsız etmesine izin verilmiyor. Hiçbir kötü deneyim yaşamadığım, çokça eğlendiğim, harika insanlarla tanıştığım ve unutamayacağım kadar güzel konserler izlediğim bir festival oldu.

Party.San’ın bir başka olumlu özelliği ise çadır sahnesi ve ana sahne olmak üzere sadece iki tane sahne olması ve bunların birbirine diğer büyük festivallerde olduğu gibi çok uzakta bulunmaması. Dolayısıyla yorgunluktan bayılmazsanız teoride her grubu sırayla izleyebilirseniz. Bu Wacken, Hellfest ya da Graspop benzeri organizasyonlarda pek mümkün olmayan bir durum. Ancak çadır sahnesinde önlere geçebilmek için genelde biraz erken davranmak gerekebiliyor.

Abbath Partysan Metal Festival 2024
Abbath - Photo Credit: Murat Cihangir

Bilet fiyatları diğer festivallerle kıyasladığımızda son derece uygun

Üç günlük bilet fiyatı 2024 yılı itibariyle 135,70 euro, günlük biletler ise 80 eurodan satışa sunulmuştu. Şu an hali hazırda 2025 yılının ön satışı başlamış vaziyette ve fiyatı 125,70 eurodan başlıyor. Bunun yanında festival alanındaki yeme içme standları da fiyat olarak Almanya’daki enflasyoner ortama göre çok çok iyi durumda (inanmayacaksınız ama Almanya’da da enflasyon diye bir şey var). Bira, bardak depozitosu dahil 4 euro idi mesela. Bu arada kokteyl standı da organizasyonun önemli bir noktasını teşkil ediyor, zira burada az önce sahnede izlediğiniz grubun elemanlarıyla karşılaşabilir ve sizinle aynı kafada olan bir çok yeni insanla tanışabilirsiniz.

Ben çadırda kalmadım ama çadır alanına gidip geldim, oldukça bakımlı ve çadır kurmaya elverişli çim bir zemin var. Tuvalet ve duşlar da iyi görünüyordu. Wacken’a kıyasla çok daha zahmetsiz olduğunu söyleyebilirim. Çadır komşularınız iyiyse gürültü anlamında da bir sıkıntı yaşamazsınız. Otelde kalmak isteyenler için (ve arabasız olanlar için) en yakın şehir olan Mühlhausen’a bakmak gerekiyor. Mühlhausen ve Party.San (yani Schlotheim) arasında iki saatte bir servis kalkıyor. Yol servisle ortalama 20-30 dakika kadar sürüyor. Servis ücreti gidiş dönüş 20 euro şeklindeydi bu sene. Ben de tıpkı geçen sene olduğu gibi bir oda kiralayıp servisi kullanarak festivale gidip geldim.

Gelgelelim gruplara…

Tüm çabalarıma rağmen çok görmek istediğim (ve inatla bir türlü izleyemediğim) İmha Tarikat’a servis saatlerine dikkat etmediğim için yine yetişemiyorum. Sanırım onları canlı izlememi istemeyen gizli bir güç var. Venom Infernus’un söylediğine göre sahne şovları iyiymiş ve genelde son albümlerinin ağırlıkta olduğu bir setlist çalmışlar. Son albümleri „Hearts Unchained – At War with a Passionless World„ tarzları daha çok endüstriyel melodik black metale kaymış gibi görünüyor. Hatta albümde „Canavar“ diye Türkçe bir şarkı bile var. Deneysel ve yaratıcı bir iş, albümlerini dinleyiniz, konserlerine gidiniz. Umarım en kısa zamanda ben de tekrar bir konserlerine denk gelir ve canlı izleyebilirim.

Imha Tarikat
Imha Tarikat - Photo Credit: Murat Cihangir
Dolayısıyla benim için festivalin başlangıç grubu kısaca bakabildiğim Alman grup Rope Sect oluyor. Müzik tarz olarak Party.San gruplarından biraz farklı, death-rock olarak tabir edilen türü icra ediyorlar, post-punk etkileşimli ve temiz vokalli bir grup. Kendilerini ilk defa dinlemiş oldum, bu festival özelinde biraz fazla soft kaçsalar da bence müzikal olarak ilginç bir tarzları var ve bu türlerin meraklıları için kesinlikle dinlemeye değer.
Black Dahlia Murder’da ise nedense karmaşık duygular içersindeydim. Amerikalı melodik death metal grubunu ilk kez intihar eden eski vokalistleri Trevor Strnad olmadan izlediğim için bende biraz acı bir tad bıraktılar diyebilirim. Yerine 2022 yılında geçen, aynı zamanda grubun gitaristi olan Brian Eschbach’da Trevor efsanesine yaraşır şekilde oldukça iyi bir performans gösteriyor ve seyirciyi sahneye kilitliyor. Fazlasıyla hareketli oldukları için Venom Infernus’u fotoğraf çekimi açısından biraz zorladıklarını da söylemeden geçmeyeyim.
Black Dahlia Murder
Black Dahlia Murder - Photo Credit: Murat Cihangir
Left to Die, vokalde Exhume’dan Matt Harvey, gitarda Death’den Rick Rozz, baş gitarda Obituary ve Death geçmişi bulunan Terry Butler ve davulda Gruesome’dan Gus Rios’dan oluşan bir Death tribute grubu. Kesinlikle çok değerli ve muhteşem müzisyenlerden oluşsa da nihayetinde bir tribute grubu olduğu için festival sahnesini çok dolduramadıkları da bir gerçek. Leprosy’den başlayıp Left to Die ve Pull the Plug gibi klasikleri canlı dinlemek yine de keyifliydi.
Darkened Nocturn Slaughtercult, 1997 yılından bu yana aktif olan Alman bir black metal grubu. Vokal ve gitaristin Bethlehem geçmişi de mevcut. Daha önce kendilerini hiç canlı izlememiştim ve grubun albümleri hakkında fazla bir bilgim yoktu. Ancak sahne düzeni, kostümleri ve performansları o kadar iyiydi ki bu zamana kadar onlarla yeterince alakadar olmadığım için kendime kızdım. İlerde isimlerini muhakkak daha çok duyacağız.
Darkened Nocturn Slaughtercult
Darkened Nocturn Slaughtercult - Photo Credit. Murat Cihangir
Terrorizer grind ağırlıklı death metal yapan, şarkı sözlerinde siyasi konulara değinen Los Angeles çıkışlı bir grup. İlk kadrosu 1989 yılında Napalm Death ve Morbid Angel üyelerinden oluşuyor. Konser setinin hepsini izleyememiş olsam da sahnede bayağı iyilerdi, ancak Abbath ve Darkened Nocturn Slaughtercult arası çalmış olmaları belki seyircinin moduna o kadar uygun olmadı. Büyük bir seyirci kitlesine sahip olan grubun sahnesinde dekor olarak kana bulanmış iskelet maketleri vardı (nitekim performans sırasında yer yer kendileriyle uğraşıldı) ve sonuçta Terrorizer kalabalığı eğlendirmeyi bildi. Fear of Napalm ve Ripped to Shreds gibi klasikleşmiş ve death metale yön vermiş şarkılarına da setlistlerinde yer veren grup Party.San Festivali için Schlotheim’da toplanmış olan hayranlarına unutamayacakları bir gece yaşattı.
Terrorizer
Terrorizer - Photo Credit: Murat Cihangir
Party.San Metal Open Air’in 2024 yılı headlinerlarından biri olan Abbath Doom Occulta Perşembe akşamının son konser etkinliği olarak sahne olarak sahne alıyor. Bu konserin pek çok izleyici için en can alıcı noktası, Abbath’in özel bir Immortal çalma listesi hazırlamış olmasıydı. Black metalin Avrupa kıtasında ortaya çıktığı ve en üst seviyelere taşındığı 90li yılların hemen hemen tüm Immortal klasikleri bu konser kapsamında çalındı, ve tahmin edersiniz ki büyük bir seyirci katılımı vardı. „The Sun No Longer Rises“, „Blashyrkh“ ve „Sons of Northern Darkness“gibi pek çoğumuzun ergenlik dönemlerine damgasını vurmuş Immortal şarkılarını canlı dinlemek harika bir deneyimdi. Abbath sahne duruşu her zamanki gibi enerjik ve eğlenceliydi. Yer yer klasikleşmiş yengeç yürüyüşünü de ihmal etmeyerek izleyiciye gerçek bir Immortal deneyimi yaşattı.

Festivalin ikinci gününde, uzaktan „Hail Satan!“ nidalarına kamp alanından eşlik edebildiğim Enthroned’u saymazsak, ilk olarak son yılların yükselen grubu Afsky’ye yetişebildim. Danimarkalı black metal grubu, vokalist Ole’nin tek adam projesi olarak biliniyor. „Ofte jeg drømmer mig død“ ve „Om hundrede år“ isimli son iki albümlerinde parlak, jilet gibi black metal riffleri ve orta tempo partisyonları oldukça başarılı bir biçimde aranje edilmiş. Ayrıca grubun alameti farikası olan atmosferik ve melodik soundu da unutmamak gerekir. Daha önce ufak bir klüpte izlediğim grup, Party.San’ın büyük festival sahnesinde, her ne kadar fazla bir sahne dekoru ya da konsepti kullanmasalar da, harikalar yarattılar. Sonuçta festival sahnesinde grubun performansını gerçekleştirebileceği daha geniş bir hareket alanı var ve buna ek olarak ses sistemi herhangi bir barın ses sisteminden çok daha iyi. İkinci günün en etkileyici sahne şovlarından birine imza attıklarını rahatlıkla söyleyebilirim. Konser esnasında çok hareketlilerdi (hatta bir black metal konserine göre fazla hareketlilerdi) ve seyirciyle de sürekli iletişim halindelerdi. Şarkı seçimi iyiydi, akustik şarkılarına fazla yer vermeyip cayır cayır black metal çaldılar. Özellikle son yıllarda Avrupa’daki „genç“ black metal kitlesini peşinden sürükleyen grup, önümüzdeki yıllarda adından daha fazla söz ettireceğe benziyor. Dolayısıyla Afsky’yi yakın markaja almanız tavsiye edilir.

Sacramentum, 1990 yılında kurulmuş olan ve 2019 yılında -grup tarihinde ikinci kez- bir araya gelerek „reunion“ yapan İsveçli bir melodik death-black grubu. Albümlerini daha önce fazla dinlememiştim, sanırım grupla ilk „canlı“ karşılaşmam Party.San’da oldu. Melodik olan ekstrem tarzlara ilgimden dolayı müzikal açıdan keyifli bulduğum, görsellik açısından da beğendiğim bir konser oldu. Sahnede oldukça kanlı ve tiyatral bir şov sergiliyorlar ve geniş bir izleyici kitlesine çalıyorlar.

Gelgelelim İsveçli „black etkileşimli thrash metal“ efsanesi Bewitched’e. Grup günümüzün tabiriyle Black’n Roll olarak ifade edebileceğimiz bir türü icra ediyorlar. Ne yazık ki fazlaca yorgun olduğum için grubu sonuna kadar izleyemedim ve biraz mola vermem gerekti. Kalabalık ve mutlu bir kitleye çaldılar, seyirci gerçekten eğleniyordu. Umarım yakın zamanda yeniden bir albüm çıkartırlar ve bu alanda daha aktif olarak kendilerini görebiliriz.

Norveçli slamming brutal death metal grubu Kraanium, Bewitched’in ardından sahne alıyor. Hatırlarsanız 2018 yılında ülkemizde de bir konser vermişlerdi. Slam death konserleri bilindiği üzere eğlenceli geçer, bu kural Kraanium konseri esnasında da bozulmuyor. Grup sahneden izleyiciye çekiç şeklindeki plaj oyuncaklarından dağıtıyor ve ardından seyirci en büyüğünden bir „circle pit“ oluşturuyor. Konser sonunda kadar bu circle pit çemberi bozulmayarak devam ediyor. Seyirciyle iletişimi çok güçlü olan ve konserlerinde seyirciyi de muhakkak şovuna dahil eden bir grup olduğu için Kraanium her zaman izlenmeye değer. Evde her zaman açıp dinlediğim bir grup olmamakla beraber canlı performans anlamında yüzde yüz desteği hak ediyorlar.

Sacramentum
Sacramentum - Photo Credit: Murat Cihangir
Ortodoks black metalin Polonya çıkışlı öncüsü Batushka da Party.San Festivali’nin 2024 sahnesinde yerini alıyor. Dini musikinin bu denli ön planda olduğu soundu aslında pek sevmem. Hatta grubu biraz izleyip dinlenme taraftarıydım (evet çok yadırganıyorum bu yüzden) ancak sahneleri o kadar iyiydi ki gitmek zorunda kaldığım için moralim bozuldu. Tahmin edersiniz ki Krzysztof Drabikowskis’nin Batushka’sı burada mevzu bahis, nitekim grubun eski davulcusu Bartłomiej Krysiuk’un bu grup adını kullanması mahkeme kararıyla yasaklanmış vaziyette. Sahnenin genel konsepti ve koro halinde söylenen ilahi-satanik melodiler bir araya gelince gerçekten son derece etkileyici bir performans oluyor, öyle ki sahne önüne gerçekten büyük bir seyirci kitlesi yığılıyor. Ancak ne yazık ki Non Est Deus ile zaman olarak on beş dakika kadar çakıştığı için konseri en sonuna kadar izlemem mümkün olamıyor.
Non Est Deus
Non Est Deus - Photo Credit: Murat Cihangir

Non Est Deus, Kanonenfieber grubunun beyni Noise’un 2017de kurduğu yan projesi. Yedi senede dört albüm çıkarmış olan melodik black metal grubu, konser vermeye ilk olarak 2024ün Ocak ayı itibariyle başlıyor.. Kanonenfieber’da tema olarak birinci dünya savaşı teması işlenirken, Non Est Deus’da daha çok din karşıtlığı üzerine yoğunlaşılmış vaziyette. Sahneye beyaz bir kostüm ve sandaletlerle çıkıyorlar. Party.San’da ikinci kere izleme şansını bulduğum grup, ilk izlediğim Hamburg konserlerine göre kendilerini oldukça geliştirmiş. Adeta bir tiyatro sahnesi gibi planlanmış ve şarkılara uygun olarak hazırlanmış bir performans sergiliyorlar. Kendilerini çadır sahnesi yerine ana sahnede izlemek kesinlikle daha keyifli olurdu. Kanonenfieber ile yaptıkları birinci dünya savaşı konusu nereye kadar gider bilemem ama Noise’un Non Est Deus özelinde icra ettiği müziği hem tarz hem de duruş olarak çok daha enteresan buluyorum. Canlı performanslarına da başladıklarına göre ilerde Non Est Deus, Kanonenfieber’nın da önüne geçeceğe benzer. (Ama keşke Hexenwahn’ı da çalsalardı! Ey Noise, duy sesimizi!)

İkinci günün sonunda ise bu sene Almanya’daki hemen hemen tüm metal festivallerinde headliner olarak çıkan grup Behemoth sahne alıyor

Bugüne kadar aralıklarla en çok canlı izlediğim gruplardan biri olabilir kendileri. İlginç olan ise her izlediğimde kendilerini daha da geliştirmiş ve yenilemiş olarak karşımıza çıkmaları. Metal camiasındaki en ilginç müzisyenlerden biri olan Nergal, aktif olduğu sosyal medyadaki bazı paylaşımları nedeniyle çokça eleştiri alsa da, ya da yeni dönem müziklerinin iyice „piyasa“ olmaya başlamasından dem vurulsa da, bence sahnede en başarılı ve enerjik frontmanlerden birisi. Her bir şarkı için sahnede ayrı bir konsept hazırlanmış ve her bir grup elemanı tarafından üzerinde titizlikle uğraşılmış bir konser olduğu direkt anlaşılıyor. Sahne dekoru, ışıklandırmalar, enstrüman çalımı ve ses sistemine kadar aklınıza ne gelirse her şeyiyle kusursuz bir şov ortaya koyuyorlar.

Behemoth
Behemoth - Photo Credit: Murat Cihangir

Behemoth’un ardından bir süre daha parti çadırının civarlarında takıldıktan sonra otele doğru yola çıkıyorum. Party.San servisinin içinde eğlenmeye devam eden metalci kitle ile beraber sivilizasyona doğru giderek yorgunluktan bitmiş şekilde odaya ulaşıyorum. İki günün nasıl bu kadar hızlı geçmiş olabileceğini idrak da edemeyerek tabii…

Festivalin üçüncü ve son günü Kaliforniyalı Death Metal grubu Necrot ile başlıyor. Aslında son derece başarılı ve gelecek vaat eden bir grup. Ancak ana sahnenin açılış grubu olarak, belki de çok erken saatte çalmaları sebebiyle biraz zayıf bir performans sergiliyorlar. Hala uyku halinde olan seyirciyi yerinden zıplatan bir performans olduğunu söylemek biraz güç. Üçüncü stüdyo albümlerini de yakın zamanda yayınlamış olan grubu umarım yeniden ve daha „uygun“ şartlarda izleme şansım olur.

Ardından Almanya’nın son zamanlarda özellikle parlayan grubu Ultha sahne alıyor. 2014 yılında kurulmuş olan grup özellikle yakın dönemde Avrupa`da oldukça ilgi çekmiş ve tüm festivalleri dolaşır vaziyette. Atmosferik ve melankolik tarzda bir black metal soundu icra ediyorlar – doğruyu söylemek gerekirse benim için biraz fazla atmosferik ama „black metal“ camiası açısından kesinlikle iyi bir noktada duruyorlar. Çaldıkları şarkıların süresi uzun olduğundan totalde sanırım dört beş tane şarkı çaldıktan sonra sahneden iniyorlar.

Hate öncesinde kısaca party çadırında çalmakta olan Malphas’a göz atıyorum. Önceki gün alanda tanışıp konuştuğum bazı insanlar tarafından şiddetle tavsiye edilmiş olmalarının da bu merakımda payı büyüktü mutlaka. İsviçre çıkışlı grup black metal tarzında bir müzik yapıyor, gerçekten önceden övüldükleri kadar da başarılı olduklarını görüyoruz. Sahneye klasik bir kanlı black metal makyajıyla çıkmışlardı, kostümler açısından da sahne şovuna özenildiği belli oluyordu. Ancak ne yazık ki çaldıkları esnada mekan o kadar sıcak olmuştu ki, çok iyi olmalarına rağmen ısıya daha fazla tahammül edemedim. Aslında büyük sahnelere de son derece yakışacak bir grup, umarım ilerleyen dönemde isimlerini daha büyük kitlelere duyururlar.

Polonyalı death-black grubu (nam-ı diğer blackened death, black sosuna bulanmış death metal diyelim) Hate etkileyici bir introyla büyük bir kitlenin ilgisini çekmeyi başarıyor. Yine kasvetli bir atmosfer ve sahne makyajlarıyla bazı müzik yazarlarının „Behemoth’un küçük kardeşi“ olarak gördüğü grup, bence müzikal anlamda ayrı bir çizgide ve emin adımlarla ilerliyor. Canlı performanslarındaki bas gitar dominasyonu, müziklerinin kalitesi ve iyi hazırlanmış bir sahne şovuyla Party.San’ın 2024 edisyonundaki şovlarını tamamlıyorlar. (Ayrıca grubun tişört tasarımlarının çok iyi olduğunu söylemekte de fayda var.)

Sulfur Aeon, çalışmalarına çok fazla hakim olmadığım bir grup olsa da sahne duruşları ve çalım açısından başarılılardı. Alman death metal grubu uzun yılların verdiği tecrübenin neticesi olarak buralarda geniş bir hayran kitlesine sahip. Keza en ön sırada yer alan izleyicilerin tamamı, neredeyse tüm şarkıları ezbere söyleyebiliyorlardı. Bir death metal dinleyicisi için özellikle son albümleri Seven Crowns and Seven Seals dikkate değer.
Incantation
Incantation
Sonunda yıllardır canlı izlemeyi heyecanla beklediğim Obscura sahne alıyor. Thulcandra ve Cynic’den tanıdığımız Alman müzisyen Steffen Kummerer’in kurduğu grup, esasen Necrophagist elemanlarından oluşan efsane bir kadroya sahip. Müzikal anlamda -kaçınılmaz olarak- yer yer teknik death etkisi olsa da, şarkıların genelinde melodik-progresif öğeler ağır basıyor. Klişe olarak elemanların virtüozite seviyesi arttıkça sahne şovlarının durağanlaşmasını beklerken tam tersi bir durumla karşılaşıyorum. Sahnede çok keyifli ve enerjik bir performans gerçekleştiriyorlar ve seyirci de sonuna kadar eşlik ediyor. Böylece Obscura, Forsaken ile başladıkları konseri, seyircinin bisi ile geri döndükleri Incarnated ile bitiriyor.

Hollandalı Legion of the Damned festivalin en önemli konuklarından biri olarak Obscura’nın ardından sahneye çıkıyor. Setlist konusunda son albümleri Poison Chalice’ye odaklanmış haldelerdi. Ara sıra gitar soundunda sıkıntılar yaşandı ama birkaç şarkının ardından bu sorunu hallettiler. Beşinci kez Party.San sahnesinde yer aldığını belirten grup, neredeyse yirmi yıllık kariyerinde, patlayıcı sahne enerjisinden hiçbir şey kaybetmemiş gibi görünüyordu.

Party.San’ın son gününde güneşin batmasıyla birlikte grindcore etkileşimli endüstriyel black metal grubu Anaal Nathrakh sahne alıyor. Hemen meraklısına belirtelim ki grup Kasım ayında Türkiye’ye de gelecek. Party.San sahnesine oldukça hazırlıklı çıkmışlardı ve seyirciyle mütemadiyen diyalog halindelerdi. Eski Benediction üyesi frontman Dave Hunt, sahnede işinin hakkını kesinlikle veriyor, öyle ki kendilerini daha önce hiç dinlememiş kitleleri bile sahne önüne toplamayı başarıyor. Müzikal anlamda ise grup pek çok zıtlığı bünyesinde barındıyor diyebiliriz, vokallerde genellikle brutal yer yer operavari clean vokaller ve endüstriyel altyapılar duyuluyor. Sonradan konuştuğum pek çok insanın yadırgadığı bu durum beni açıkçası rahatsız etmedi, sonuçta „kendi şahsına münhasır“ bir tarzı olan bir grup. Örneğin Endarkment albümleri değişik bir tad arayanlar ya da grupla yeni tanışacaklar için iyi bir seçim olacaktır.

Vorga
Vorga
Öyleyse biraz tarz değiştirme zamanı diyerek çadır sahnesine Hellripper izlemeye gidiyoruz.

İngiliz grup tarz olarak black-speed metal icra ediyor. Artık Black’n Roll mu dersiniz, Speedblack mi dersiniz size kalmış. Avrupa sahnesinde oldukça sevilen ve özellikle son dönemlerde kayda değer bir yükselişe geçen grup, festivallerin de aranan ismi haline gelmiş durumda. Ne yazık ki ana sahne yerine çadır sahnesinde çaldıkları için içerde dayanması güç bir sıcaklık vardı ve circle pit alanındaki herkes sırılsıklam oldu. Ancak tabii ki eğlenceye hiçbir şey engel olamazdı ve grubun beyni James McBain yine her şeyi en doğru şekliyle yaptığını kanıtlar gibiydi. Eğer hızlı rocknroll soundunu şeytani sözler ve çığlık vokalleri eşliğinde dinlemek ilginizi çekiyorsa bu grup tam size göre.

Party.San lineup’ında gerçekten ilgimi çeken son grup olan Akhlys’e gelelim. Colorado çıkışlı black metal grubunun 2009 yılından bu yana yayınladığı dört adet stüdyo albümü bulunuyor. Tarzları dark ambient etkileşimli olduğundan atmosferik bir yapıya sahip. Nitekim karanlık ve zengin altyapılı bir sounda sahip olan grubun canlı performanslarının nasıl olduğunu gerçekten çok merak ediyordum, dolayısıyla yine en önlerde yerimi aldım. Çok söyledim biliyorum ama tekrar belirtmeden geçemeyeceğim, çadır sahnesi ÇOK sıcaktı. Özellikle bir grubu en önlerde izliyorsanız o ortama dayanmanız oldukça güç. Nitekim hemen önümüzde ayakta durmakta zorlanacak kadar sarhoş birisi vardı ve ara sıra kusacak gibi hareketler yapıyordu. Her neyse, Akhlys kesinlikle ana sahnede çalması gereken bir gruptu bence, nitekim sahne kostümleri, ışıkları ve genel performans olarak her şeyiyle dört dörtlük bir şov hazırlamışlardı. Son albümlerini henüz dinlemediyseniz muhakkak listenize alın, özellikle Maze of Phobetor şarkısına dikkat.

Böylece Party.San 2024 yılının kendimce „ilgi çekici“ bulduğum gruplarını tamamlamış oluyorum. Kısaca Paradise Lost’u da izlemeyi ihmal etmiyoruz tabii. Solist biraz yorgun görünse de tertemiz bir sound ile çalıyorlar. Çalma listeleri temelde One Second, Shades of God ve Draconian Times gibi albümlerine odaklanmış olsa da konseri kült albümleri Icon’dan Embers Fire ile bitirerek benim gibi oldschool dönem dinleyicilerin de ağzına bir parmak bal çalıyor ve nostaljiye gark ediyorlar. Günlerdir extrem metalle yoğrulmuş kitleyi biraz olsun sakinleştirdiklerini söyleyebiliriz bu anlamda. Nitekim Party.San organizatörlerinin de bir çok kez sosyal medyada açıkladıkları üzere, ekstrem metal festivali olarak ortaya çıksalar da günümüzde tarz çeşitliliğine daha çok önem verdikleri biliyor. Bence ekstrem metal dinleyicisinin de temelde Paradise Lost’a bir itirazı olmayacaktır zaten.

Festivalin son grubu Sodom (geçtiğimiz günlerde Türkiye’de de görüldüğü üzere) mükemmel bir konser performansına imza atıyor ve bu konser esnasında sahnenin önü festival boyunca hiç olmadığı kadar doluyor.. Pek çok Sodom klasiğine yer verilen çalma listesinde özellikle „Get What You Deserve“, „Agent Orange“ ve „Persecution Mafia“ albümlerinden şarkılar yer alıyor. Otuz yıldır hiçbir konserlerinde çalmadıkları „Gomorrah“ya başladıkları an ise sanırım bir çok dinleyici için tarihi bir an olarak hafızalara kazınmıştır. Son olarak „Bombenhagel“i çaldıktan sonra Party.San Festival’i hak ettiği üzere harika bir şekilde kapatıyorlar.

Ziyaretçilerini hiçbir zaman hayal kırıklığına uğratmayan Party.San’ın 2025 yılı için şimdilik açıklanan grupları ise Gorgoroth, Napalm Death, I am Morbid, Dool, Tiamat, Grave, The Vision Bleak, The Spirit, Skeletal Remains, Party Cannon, Gutslit, Dödsrit, Defleshed ve Blockheads gibi dev isimlerden oluşuyor. Dolayısıyla Ağustos ayı için planlar şimdiden yapılmalı ve Almanya’nın en iyi ekstrem metal partisi kaçırılmamalı!

Biletleri
https://www.cudgel.de/en/produkt-kategorie/tickets/ linkinden edinebilirsiniz. Seneye tekrar görüşmek üzere!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu